Als het diafragma echt zo groot zou zijn dat de achtergrond zo vaag zou zijn zou de scherptediepte zo klein zijn dat van de man alleen het vlak waarin zijn ogen zitten scherp zou zijn en zijn oren al redelijk wazig zouden zijn.
Als je een paar uur de tijd hebt kun je een diepte masker schilderen en dat gebruiken voor de vervaging.
Praten over ander diafragma, andere achtergrond en beter licht is leuk maar goed, deze foto is al gemaakt en voor mij is bij nabewerken alles toegestaan om het een mooiere foto te maken. Wat mooi is blijft natuurlijk persoonlijk en zelfs dan, wat je nu mooi vindt daar kijk je misschien over een jaar met afgrijzen naar.
Mag ik nog wat suggesties doen om je bezig te houden Elly :mrgreen:
- Tanden selecteren en dan met hue and saturation van de gele kleur, via het dropdown menu, de saturation terugdraaien
- dan met dezelfde tandenselectie met een curves layer de tanden wat oplichten
- Selecteer de neus, maak een hue and saturation laag en selecteer de rode kleur uit het dropdown menu. Selecteer nu met het pipetje de rode kleur van zijn neus. Beweeg het hue schuifje naar rechts zodat het rood huidkleurig wordt.
- Op dezelfde manier kun je het paars uit zijn trui veranderen zodat het beter bij zijn gezicht past
- De rechtervoortand kopiëren naar een nieuwe laag, transform, mirror en dan op de linkervoortand heenleggen. Daar gooi je een masker op wat alles verbergt en dan brush je met wit op het masker het afgebroken stukje voortand terug in
- Hetzelfde met het rechteroog: Kopieer, transform en mirror het oog en plaats het over het dichtgeknepen linkeroog. Maak een masker wat alles verbergt en brush met wit het oog terug in zodat het mooi overloopt naar de oogkas. Ik moest het wel een klein beetje warp transformen zodat hij niet ging loensen
- Nog een beetje clone stamp tool om de reflectie uit zijn bril te halen.
Quick and Dirty geeft het dit resultaat, het meeste werk zit in het perfectioneren.