@ Riemke, bedankt dat je even voor ons naar buiten bent gelopen gisteren, zie nu goed de mogelijkheden die deze extra mm's geven.
@ Daantje, wat het gewicht van de 80-200 en 70-200 objectieven betreft, het is een keuze die je maakt denk ik. Tijdens een dagje dierentuin waar ik alleen foto's van dieren wil maken en niet van de familie of andere dagjesmensen heb ik hem er graag op zitten. Heb het geheel dan wel bijna de hele dag in m'n handen om m'n nek te ontzien, maar net als Gerrit een monopod mee.
Het plezier ervan heb je wanneer je met deze objectieven moeiteloos ook binnen gewoon door kunt schieten, zelfs door glas en dat soort obstakels. Ik herinner me de indische varaan achter glas en de tijgers vanuit het uitkijktorentje in Emmen, waar ik vrij makkelijk zeer acceptabele foto's kon nemen.
groet,
Marco
groothoek voor landschappen en een kerkje e.d.
Ik zag trouwens de 180mm prime.
Die was echt serieus kleiner.
Is dat geen goed alternatief?
Die was echt serieus kleiner.
Is dat geen goed alternatief?
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Het gewicht valt wel mee, heb ik vanmiddag nog weer een hele poos mee in de hand rondgelopen, incl MB-D200 (verticale grip) onder de D200. En om het nog even wat erger te maken ook nog een D40 met 17-55 (dus niet de veel lichtere kitlens) om de hals te hangen. De D200 zat vastgeknoopt aan mijn pols, zodat ik hem gewoon los kon laten als ik over wilde stappen op de D40.daantje schreef:Trouwens bij Konijnenberg ook nog even een D200 met 70-200 2.8 in de handjes gehad.
Dit is een combinatie die mij bijzonder aantrekt. Een combinatie die ik in de toekomst hier thuis wil hebben liggen.
Maar nu ik de combinatie vastgehouden heb, zijn er in ieder geval een boel extra vragen bij gekomen.
Tjonge, wat een gewicht.
Ik had niet echt het idee dat ik daar zwaar tegen liep te tillen.
't Is wel een fantastische combinatie om mee te werken. Nu moet ik alleen nog uitzoeken wat ik wuil bewaren van de 500 foto's.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Dat is een bult werk, 500 foto's beoordelen, en dan nog een het overgeblevene bewerken e.d.
Ach, onder het genot van een drankje en een lekker muziekje
Ik moet dat trouwens wel dezelfde dag of de dag erna doen, anders ben ik alweer bezig met een ander onderwerp en heb ik er niet echt zin meer in.
Oja, we kunnen er natuurlijk van op aan dat je een paar mooie met ons deelt, nietwaar?
Ach, onder het genot van een drankje en een lekker muziekje

Ik moet dat trouwens wel dezelfde dag of de dag erna doen, anders ben ik alweer bezig met een ander onderwerp en heb ik er niet echt zin meer in.
Oja, we kunnen er natuurlijk van op aan dat je een paar mooie met ons deelt, nietwaar?
Ik gebruik voor mezelf altijd de Nikkor 18-35 voor groothoek opnamen. Die zit bij mij bijna altijd op een analoge SLR. Heb ik evenveel groothoekbereik als de Tokina 12-24 op een digtale SLR
Heb ik een goede reden om met analoog te blijven fotograferen
Eh nee dat zal bij jouw 18-55 en jouw Tamron 17-50 niet werken omdat dit DX-lenzen zijn.

Heb ik een goede reden om met analoog te blijven fotograferen

Eh nee dat zal bij jouw 18-55 en jouw Tamron 17-50 niet werken omdat dit DX-lenzen zijn.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Qua beeldkwaliteit, prijs en gewicht zeker. Je mist met de 180 alleen het bereik 70-179 en 181-200 in vergelijking met de 70-200daantje schreef:Ik zag trouwens de 180mm prime.
Die was echt serieus kleiner. Is dat geen goed alternatief?

Sommigen vinden dat een probleem, anderen niet.
Tot de laatste groep behoor ik.
Ik loop rond met een rugzak met daarin. een 28-70 2.8 en 80-200 2.8 een 300 2.8, vier primes flitser, batterijen, oplader een d50 en en d200 met grip en soms een manfrotto 055 pro. Ik weet dat je de foto's moet maken met de objectieven die je hebt. Dus ik zeur niet over wat ik niet hebt. Maar alles wat ik heb wil ik dan ook bij de hand hebben. Bij elkaar ruim 15 kilo.daantje schreef:Trouwens bij Konijnenberg ook nog even een D200 met 70-200 2.8 in de .
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van de eigenaren van zo'n combinatie?
Jaren geleden voor getraind met speedmarsen, volle bepakking over 25 kilometer en meer

Met zo'n rugzak is het i.d.d. wel te doen. Je moet je er gewoon anders op instellen. Ik heb de camera nu altijd grijpklaar in de kast liggen. In de gang ligt een klein tasje waar hij in kan samen met het objectief. That's it.
Laatst een weekje weg geweest, en toen heb ik ook een rugzak gekocht.
En als je meerdere bodies hebt en een paar van die lummels van lenzen erbij, dan is het zo'n beetje de enige optie.
Laatst een weekje weg geweest, en toen heb ik ook een rugzak gekocht.
En als je meerdere bodies hebt en een paar van die lummels van lenzen erbij, dan is het zo'n beetje de enige optie.