Ik fotografeer cultuurhistorisch erfgoed, met name architectuur en landschap. Groothoek is dan het meest gebruikte bereik. ik heb daarom behoorlijk in dat bereik geinvesteerd. Maar soms moet ik ook wel eens een detail nemen. Daarom kocht ik een aantal jaar geleden het Nikkor 70-300mm f4.5-5.6 VR objectief. Een 'middle-of- the-road' lens: niet duur, zeer redelijke kwaliteit, maar zeker geen proglas. Tot welke resultaten zou de combinatie D800 - 70-300VR leiden.
Een tijdje geleden was ik in de Grote Kerk van Wijk bij Duurstede voor een shoot. Ik maakte daar ook een paar detailopnamen van de laatgotische lijstkapitelen die de pijlers van de kerk sieren. Daarvoor gebruikte ik het genoemde zoomobjectief. Let niet op de compositie, want ik maakte de foto puur om te documenteren, hoewel publicatie op termijn niet is uitgesloten. Hieronder als eerste de gehele foto:
Vervolgens twee crops op circa 100%, dee eerste min of meer in het midden van het beeld, de tweede de rechter bovenhoek.

Persoonlijk vind ik de resultaten helemaal niet slecht, maar ik ben erg benieuwd naar het commentaar van anderen.