Ik zou ook voor de SB-700 gaan.
Ja, dat hij het goed doet in de TTL modus.
Meedenkertje: SB-600 of SB-700?
- henkboekholt
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Meedenkertje: SB-600 of SB-700?
Wellicht interessant om eens te kijken wat deze je gaat kosten als de Mediamarkt binnenkort vast weer een "geen BTW" actie heeft.Essebes schreef:Ik denk dat het wel duidelijk is: het wordt een SB-700. Ik ga (zoals eerder gezegd) eens rondkijken op internet naar een goed exemplaar. Zijn er specifieke punten waar ik op moet letten, behalve beschadigingen e.d.?
De prijzen van tweedehands flitsers liggen overigens vrij hoog in verhouding met de nieuwprijs.
- Haket
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Toen ik mijn SB800 tweede hands kocht, bleek hij na een tijdje last van roest te hebben bij de batterij contactpunten. Blijkbaar is een batterij gaan lekken en voor de verkoop provisorisch weer gemaakt. In die tijd kocht ik een SB700 en besloot later om hem toch maar op te sturen. Dat kostte mij € 105,- om hem in beverwijk weer gerepareerd te krijgen.
Voor zo'n klein prijsverschil koop ik voortaan nieuw.
Overigens wil ik nu beide niet meer missen, ik heb heel veel plezier in het flitsen met drie flitsers.
Voor zo'n klein prijsverschil koop ik voortaan nieuw.
Overigens wil ik nu beide niet meer missen, ik heb heel veel plezier in het flitsen met drie flitsers.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Ik ervaar hetzelfde als je omschrijft; zonder grip vind ik icm flitser (ik heb de sb600) persoonlijk ook niet altijd stabiel. Heeft bij mij te maken met niet voldoende ruimte voor goede grip.Essebes schreef:Ik heb echter een D90, die relatief licht is (in vergelijking met een fullframe, dan). Is het aan te raden er een batterygrip bij te doen? Toen ik de D90 met een SB-600 gebruikte merkte ik al dat stabiliteit niet altijd gegarandeerd was. Iemand ervaringen/advies op dit punt?
Op mijn vorige D60 was het helemaal een ramp; twee keer bijna uit m'n handen gekletterd toen ik de flitser er op had en toen was ik er klaar mee; grip erop.
Met de D90 heb ik het zonder grip niet eerder bijna uit m'n handen laten vallen, maar ik voelde m wel soms wegzakken als het ware. Sinds ik een grip heb voel ik me wel veel "zekerder" dat het niet uit m;n handen glipt.
Kortom een persoonlijke kwestie dus, aangezien er legio mensen zijn die zonder grip nergens last van hebben, maar ik zou zelf niet anders meer willen.
Succes met de aanschaf van een sb700!
Een beetje van mezelf...en een beetje van nikon