Tarief per foto

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
janvanvelzen
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Tarief per foto

Bericht door janvanvelzen » ma jan 14 2013 9:55 pm

ik heb een beetje het zelfde dilemma, binnenkort een feest van een patienten groep.
volgend jaar zullen de meeste dood zijn. een goede herinnering is goud waard maar wil ik dat wel vragen?
ik zit er aan te denken om klein bestand fotos gratis via face book te verspreiden en voor een uitvergroting geld te vragen.
afdrukken of digitaal aanleveren? en voor welke prijs?
er komen al gauw 100 personen en kan dus aardig oplopen voor 1 dag werk + dagje bewerken. :D
niet kijken maar zien.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma jan 14 2013 10:21 pm

Klein bestand gratis via Facebook is een prima "binnenkomer". Dan zien mensen globaal wat je presteert.
Voor afdrukken zou ik de afdrukken zelf bij een voor jouw bekende afdrukcentrale of printshop laten afdrukken waar je op ingespeeld bent. Dan heb je de kwaliteit in eigen hand met wat je aflevert. Niet een groter bestand digitaal aan mensen uitleveren. Als dat bestand door mensen zelf ergens slecht wordt afgedrukt blijft de naam hangen dat je slecht zou fotograferen, terwijl dat enkel kan liggen aan een slechte afdrukwijze. Daar doe je alleen jezelf mee tekort.

Wat je ervoor vraagt, is een kwestie van ervaring en de kwaliteit die je als fotograaf levert. Daar heb ik geen inzicht in.
Bedenk verder dat als het om patiënten gaat waarvan je weet dat ze niet lang te leven hebben, er na overlijden mogelijk een aardige omzet gegenereerd kan worden omdat allerlei familieleden graag een afdrukje willen hebben.
Vriendelijke groet, Léon Obers

JJG
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JJG » di mar 05 2013 10:27 pm

"Work for free or for full price.

Never for cheap."

Deze hoorde ik laatst en vind ik eigenlijk prima hanteerbaar.

Wat full price dan is, dat is voor een ieder weer anders.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”