Hallo,
Even een oud topic nieuw leven inblazen met een gerelateerde vraag. Ik heb nu een analoge en een digitale DX Nikon body en een f/1.8 50mm FX lens. Ik heb behoefte aan een zoomlens die ik op beide bodies kan gebruiken, en zit te denken aan de 28-105 FX, als ik die tenminste ergens voor een goede prijs/kwaliteitverhouding kan vinden (tweedehands is geen bezwaar maar hij moet het nog wel naar behoren doen natuurlijk).
Maar dan heb ik geen groothoek op de DX camera, terwijl ik die waarschijnlijk het meest zal gebruiken, iig in het begin (ben nog een beetje aan het wennen aan het fotograferen met een (D)SLR). Dus mijn vraag is of iemand weet wat de
18-105mm DX doet op een analoge body. Als ie het vanaf rond de 28mm prima doet ga ik denk ik toch voor de DX lens. Ik zie verschillende opmerkingen in dit topic dat DX op analoog wel kan maar "niet echt super" is - wat is er dan niet zo goed aan?
En weet iemand waar de grens voor de 18-105 DX waar het er een beetje normaal uit gaat zien op een analoge body?
Als iemand er ergens voorbeeldfoto's van weet te staan zou dat natuurlijk helemaal super zijn!
Andere tips voor goede doch betaalbare zoomlenzen waar ik op beide bodies wat aan ga hebben zijn overigens ook zeer welkom
Alvast bedankt.