14-24 of 28 1.8
Re: 14-24 of 28 1.8
Ik hoop dat jullie het nog gaan begrijpen, maar het is een 12-24 f4 geworden, die ik op de oude vertrouwde D200 ga zetten. Hoj gaat het voorjaar mee op de fiets, eventueel met statief, en later dit jaar op vakantie.
Jullie tips en commentaar hebben bijgedragen aan mijn keuze,daarvoor bedankt!
Jullie tips en commentaar hebben bijgedragen aan mijn keuze,daarvoor bedankt!
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:

Op welke wijze heeft wie dan bijgedragen aan de (overigens uitstekende) keuze voor de 12-24 4.0 op de D200??
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Als je met Arke vliegt is het toegelaten gewicht zelfs exclusief fotomateriaal en laptop. Handig!Léon Obers schreef:Voor diverse mensen hoeft gewicht en omvang van een 14-24mm dan geen probleem te zijn om het mee te sjouwen, het is kennelijk wel een punt voor de TS om in de keus mee te nemen (met daarbij tevens ook de prijs), als hij specifiek spreekt over "Voordeel van de 28 mm is 3 keer lichter, 3 keer goedkoper".
Daarbij kan ik me ook voorstellen dat je met de bagage voor een vliegreis rekening houdt met het totaalgewicht wat je als handbagage mee kunt nemen.
De maximum gewichten daarvan kunnen weer afhankelijk zijn van de vliegmaatschappij waarmee je vliegt. Bij de een kan het 10 kg zijn, bij een ander slechts 5 kg.
On topic: Ik zou niet zonder een groothoek kunnen vertrekken. De 12-24 vind ik wel een vreemde keuze.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Nu stelt dat fotomateriaal wat je dan mag meenemen buiten de 7 kg handbagage niet zoveel voor hoor. Één kleine foto- en of videocamera !!!kjelldb schreef: Als je met Arke vliegt is het toegelaten gewicht zelfs exclusief fotomateriaal en laptop. Handig!
Daar bedoelen ze beslist geen fototas mee met spiegelreflex en zoomlenzen. Eerder een compact.
http://www.arkefly.nl/klantenservice.as ... odeId=8911" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers
Ervaring ermee? Nogthans heb ik mijn trolley nog nooit moeten laten wegen zelfs als ik zeg dat er foto materiaal inzit.Léon Obers schreef:Nu stelt dat fotomateriaal wat je dan mag meenemen buiten de 7 kg handbagage niet zoveel voor hoor. Één kleine foto- en of videocamera !!!kjelldb schreef: Als je met Arke vliegt is het toegelaten gewicht zelfs exclusief fotomateriaal en laptop. Handig!
Daar bedoelen ze beslist geen fototas mee met spiegelreflex en zoomlenzen. Eerder een compact.
http://www.arkefly.nl/klantenservice.as ... odeId=8911" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Bedenk je dan wel dat de low cost vluchten steeds strenger gecontroleerd gaan worden op overgewicht want dat is namelijk hetgeen waarbij ze nog relatief veel extra geld kunnen verdienen per kilo overgewicht.kjelldb schreef: Als je met Arke vliegt is het toegelaten gewicht zelfs exclusief fotomateriaal en laptop. Handig!
On topic: Ik zou niet zonder een groothoek kunnen vertrekken. De 12-24 vind ik wel een vreemde keuze.
Waarom vindt je de 12-24 een vreemde keuze ?
In de toekomst misschien, maar is nu nog niet het geval ... Vorige maand toch nietFrans Heinsbroek schreef:Bedenk je dan wel dat de low cost vluchten steeds strenger gecontroleerd gaan worden op overgewicht want dat is namelijk hetgeen waarbij ze nog relatief veel extra geld kunnen verdienen per kilo overgewicht.kjelldb schreef: Als je met Arke vliegt is het toegelaten gewicht zelfs exclusief fotomateriaal en laptop. Handig!
Waarom vindt je de 12-24 een vreemde keuze ?

Ik had niet verwacht dat hij uiteindelijk een DX lens zou kiezen aangezien hij een FF ook heeft.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Toch de onzekerheid of het wel allemaal zijn ding (rot woord) is 14-24 kost wel een lieve duit meer.
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Trouwens, de 12-24 4.0 DX kun je vanaf ongeveer 16mm ook op FF gebruiken.
Natuurlijk met nogal wat vignettering, maar het werkt wel. Ik heb het al een paar keer gedaan.
Natuurlijk met nogal wat vignettering, maar het werkt wel. Ik heb het al een paar keer gedaan.
Groet, Jaap