Tarieven fotoshoot voor het KWF

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Bruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Tarieven fotoshoot voor het KWF

Bericht door Bruud » di feb 12 2013 8:45 pm

Beste Forum leden,

De laatste tijd heb ik het erg druk met het geld inzamelen voor het KWF. Samen met mijn dochter van 9 zijn we ons aan het voorbereiden voor de Alpe d'Huzes. Het werven van sponsoren kost meer tijd en inspanning dan het fietsen... http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl ... /blog.aspx

Om wat extra sponsorgeld te genereren heb ik het idee om mijzelf als fotograaf bij ouders (via school van mijn kinderen) aan te bieden om een 'fotoshoot naar wens' te maken. Bijvoorbeeld bij de mensen thuis, of op locatie. (strand, duin, bos , landgoed). Dat kan van de kinderen alleen, of van het hele gezin (of mijn part het huisdier)
Dan snijdt het mes aan 2 kanten. Ik kan zo extra geld genereren voor het KWF (primair doel op dit moment), en doe gelijk een leuke ervaring op (leuke bijkomstigheid).
Wel moet ik een goede balans vinden tussen de inspanning die ik moet leveren, en de opbrengsten die er tegenover staan. Ik bedoel, voor een paar tientjes ga ik geen uren aan de gang. Dan kan ik mijn fondsenwering beter op een andere manier aanpakken.

Ik fotografeer al een tijdje, maar heb dus geen ervaring met betaalde opdrachten.
Qua ervaring kan ik geen tarieven vragen die een semi-pro wel kan doen, maar anderzijds is de gehele opbrengst voor het goede doel.
Graag zou ik van jullie willen weten wat redelijke tarieven zijn, Dus de maximale opbrengst voor het KWF, en dat zonder de ouders af te schrikken ;)

Elk ander voorstel, idee of hulp bij het realiseren van onze doelstelling is natuurlijk ook van harte welkom!.

Groet
Ruud van Tol

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Tarieven fotoshoot voor het KWF

Bericht door Sharkey » di feb 12 2013 9:02 pm

Geen idee van prijzen, maar het eerste wat me te binnen schiet is om het dan meer een "foto shoot naar wens, bij U thuis of ergens op locatie in de stad/dorp" van te maken.
Ik denk dat je zal schrikken hoeveel tijd je kwijt ben met een "simpele" shoot, zeker als je net begint. Als je daar dan ook nog eens voor moet reizen ben je daar zo minimaal een dagdeel mee zoet, als het mee zit.....
Tenzij ze natuurlijk jouw onkosten vergoeding voor het KWF, trip en verblijf in de Noorwegen,, waar ze hun "shoot onder Noorderlicht" graag willen houden, betalen :wink2:

Daarbij komt ook dat de meeste mensen, zeker nu, niet veel poen over hebben voor een fotootje of wat ..... "dat kan ik ook wel met m'n Ifoone..."

In ieder geval veel succes met het vinden van sponsers en héél veel succes voor je dochter op de Alp duZes (fietshelmpje af voor haar hoor!!)
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Texelaar
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Texelaar » di feb 12 2013 9:07 pm

Bruud schreef:Beste Forum leden,

De laatste tijd heb ik het erg druk met het geld inzamelen voor het KWF. Samen met mijn dochter van 9 zijn we ons aan het voorbereiden voor de Alpe d'Huzes. Het werven van sponsoren kost meer tijd en inspanning dan het fietsen... http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl ... /blog.aspx

Om wat extra sponsorgeld te genereren heb ik het idee om mijzelf als fotograaf bij ouders (via school van mijn kinderen) aan te bieden om een 'fotoshoot naar wens' te maken. Bijvoorbeeld bij de mensen thuis, of op locatie. (strand, duin, bos , landgoed). Dat kan van de kinderen alleen, of van het hele gezin (of mijn part het huisdier)
Dan snijdt het mes aan 2 kanten. Ik kan zo extra geld genereren voor het KWF (primair doel op dit moment), en doe gelijk een leuke ervaring op (leuke bijkomstigheid).
Wel moet ik een goede balans vinden tussen de inspanning die ik moet leveren, en de opbrengsten die er tegenover staan. Ik bedoel, voor een paar tientjes ga ik geen uren aan de gang. Dan kan ik mijn fondsenwering beter op een andere manier aanpakken.

Ik fotografeer al een tijdje, maar heb dus geen ervaring met betaalde opdrachten.
Qua ervaring kan ik geen tarieven vragen die een semi-pro wel kan doen, maar anderzijds is de gehele opbrengst voor het goede doel.
Graag zou ik van jullie willen weten wat redelijke tarieven zijn, Dus de maximale opbrengst voor het KWF, en dat zonder de ouders af te schrikken ;)

Elk ander voorstel, idee of hulp bij het realiseren van onze doelstelling is natuurlijk ook van harte welkom!.

Groet
Ruud van Tol
Omdat het voor het goede doel is kan je ook zeggen dat ze zelf de prijs kunnen bepalen vanaf een basis bedrag , ik noem maar wat €30,= . En als het ze meer waard is geven ze meer.

gr Marcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl

Bruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Bruud » di feb 12 2013 10:01 pm

Texelaar schreef:
Bruud schreef:Beste Forum leden,

Groet
Ruud van Tol
Omdat het voor het goede doel is kan je ook zeggen dat ze zelf de prijs kunnen bepalen vanaf een basis bedrag , ik noem maar wat €30,= . En als het ze meer waard is geven ze meer.

gr Marcel

Zal je tip in overweging nemen (behalve het starttarief dan ;) ) Ken het argument van de iphone, maar heb 'op het schoolplein' ondertussen wel een aardige reputatie. Dus dat moet helpen.
De meeste sponsors doneren via de AD6-site meestal iets van 20-25-50 E, dus dan is een tarief van 30E niet erg aantrekkelijk ...

Groet
Ruud

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”