De laatste tijd heb ik het erg druk met het geld inzamelen voor het KWF. Samen met mijn dochter van 9 zijn we ons aan het voorbereiden voor de Alpe d'Huzes. Het werven van sponsoren kost meer tijd en inspanning dan het fietsen... http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl ... /blog.aspx
Om wat extra sponsorgeld te genereren heb ik het idee om mijzelf als fotograaf bij ouders (via school van mijn kinderen) aan te bieden om een 'fotoshoot naar wens' te maken. Bijvoorbeeld bij de mensen thuis, of op locatie. (strand, duin, bos , landgoed). Dat kan van de kinderen alleen, of van het hele gezin (of mijn part het huisdier)
Dan snijdt het mes aan 2 kanten. Ik kan zo extra geld genereren voor het KWF (primair doel op dit moment), en doe gelijk een leuke ervaring op (leuke bijkomstigheid).
Wel moet ik een goede balans vinden tussen de inspanning die ik moet leveren, en de opbrengsten die er tegenover staan. Ik bedoel, voor een paar tientjes ga ik geen uren aan de gang. Dan kan ik mijn fondsenwering beter op een andere manier aanpakken.
Ik fotografeer al een tijdje, maar heb dus geen ervaring met betaalde opdrachten.
Qua ervaring kan ik geen tarieven vragen die een semi-pro wel kan doen, maar anderzijds is de gehele opbrengst voor het goede doel.
Graag zou ik van jullie willen weten wat redelijke tarieven zijn, Dus de maximale opbrengst voor het KWF, en dat zonder de ouders af te schrikken

Elk ander voorstel, idee of hulp bij het realiseren van onze doelstelling is natuurlijk ook van harte welkom!.
Groet
Ruud van Tol