Jop schreef:Ik ben erg benieuwd wat ze daarop reageren. Als ze zeggen dat het weinig zal uitmaken om een nieuwe te regelen, zeggen ze eigenlijk dat het een probleem is voor heel veel meer D600 body's.
En dit was hun reactie:
echter, er zijn bij ons geen serienummers bekend waaruit wij kunnen opmaken welke camera's het "probleem" wel of niet hebben. Gelukkig kan ik wel zeggen dat lang niet elk exemplaar er last van heeft.
Maar: Een kennis heeft een dag later dan ik bij de Mediamarkt een Nikkor AF-S 70-300 VR gekocht waarvan de AF na anderhalve week helemaal niets meer deed, De lens zou omgeruild worden voor een nieuwe nadat hij vorige week woensdag gebeld had. Donderdag is de lens met de post naar de Mediamarkt vertrokken middels het door hun gemailde retour label, Vandaag heeft hij maar eens gebeld om te vragen hoe het ervoor stond.
En dan blijkt het pakket was begin deze week al binnen maar het was nog niet verwerkt en er werdt beloofd dat men er achteraan zou gaan.
En daar zit ik zelf dus eigenlijk niet op te wachten als ik ook nog eens het risico loop een D600 met dezelfde of ergere problemen te krijgen.
Ik ga de Mediamarkt dan ook een reactie sturen met daarin vermeld wat Nikon aangegeven heeft en de vraag of ik hem niet in een lokale winkel kan omruilen voor een nieuwe als ik daarvoor kies. Dan is het immers in één dag geregeld in plaats van dat er in bijna een week tijd feitelijk niets gedaan wordt.
Eerst zaterdag maar eens genieten van de camera in een overdekte vlindertuin en dan zie ik daarna wel verder, Het serienummer en mijn gegevens zijn door Nikon.nl doorgestuurd naar NSP in Beverwijk dus als ik daar contact mee opneem dan weet men er al van. Ook zal er vanuit Nikon contact met mij opgenomen worden zodra er duidelijkheid is vanuit Nikon Japan en de uitvoering van de oplossing/reparatie kan beginnen.
Vraag mij dan ook sterk af of omruilen wel zin heeft? De camera werkt verder uitstekend en als ik wil kan de sensor (morgen nog) kosteloos worden gereinigd, Ik vind het wel prima zo.