Kalibratie problemen

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
John Jansen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Kalibratie problemen

Bericht door John Jansen » wo feb 13 2013 2:55 pm

Ik heb de Epson 3880 en wil deze kalibreren met de X-rite color munki ik stuur de printer aan vanaf de Mac via de router.(ethernet) geen probleem verder maarkalibreren geeft het volgende probleem: als ik een profiel uit wil printen kan ik geen printer instellingen wijzigen van liggend naar staand afdrukken en andersom.
Het printer profiel wordt normaliter staand afgedrukt waarna ik hem kan scannen met de color munki om een volledige taak uit te voeren, echter hij print het profiel slechts voor 3/4 uit en niet staand maar dwars op het A4 formaat hierdoor ontbreken delen van het profiel waardoor hij zijn scan niet af kan maken en een error geeft. Wie herkent dit en heeft een oplossing.

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Kalibratie problemen

Bericht door a vgastel » wo feb 13 2013 3:47 pm

Zou eens gaan kijken bij de in stellingen van de printer daar zit je fout heb dit zelf ook eens gehad.
Dan staat er iets verkeerd moet je wel goed stap voor stap door lopen voor je de fout tegen komt .
Heeft bij mij heel wat papier gekost.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

John Jansen
Forumlid
Forumlid

Bericht door John Jansen » wo feb 13 2013 4:00 pm

Heb ik allemaal doorlopen alles staat correct gisteren de hele dag aan de gang geweest samen met een medewerker van cameratools via team viewer maar het lijkt dat het probleem zich voordoet in combi met Ethernet. Op Internet komen er ook diverse problemen ter sprake.

Skippy
Moderator
Moderator
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo feb 13 2013 4:14 pm

Profiel liggend printen op A3-papier ipv A4-papier? Dan wordt het profiel toch compleet geprint?

John Jansen
Forumlid
Forumlid

Bericht door John Jansen » wo feb 13 2013 4:51 pm

Skippy schreef:Profiel liggend printen op A3-papier ipv A4-papier? Dan wordt het profiel toch compleet geprint?
Ga het proberen, had ik zelf ook aan gedacht maar het is toch van de zotte dat je de printer instellingen niet aan kunt passen?
Ik had het A4 ook al gedraaid(liggend) maar hou ik dezelfde onafgemaakte te klein profiel afdruk.

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArjanL » wo feb 13 2013 4:58 pm

Is alles up to date?

Ik heb zelf een R3000, ook draadloos en een Spyder print. Dit gaf geen enkel probleem om de patches uit te printen.
Afdrukrichting stel je in de printerdrivers (Epson) in.
Anders alle voorkeuren van beide programma's weggooien (eerst naar buroblad voordat je ze echt weggooit), uit de map ~/(gebruikers/naam/)bibliotheek.
Bij opnieuw starten van de programma's wordt een nieuw voorkeursbestandje geschreven.

Overigens heb ik de beste resultaten met de papierprofielen van de papierfabrikant.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

John Jansen
Forumlid
Forumlid

Bericht door John Jansen » wo feb 13 2013 5:26 pm

ArjanL schreef:Is alles up to date?

Ik heb zelf een R3000, ook draadloos en een Spyder print. Dit gaf geen enkel probleem om de patches uit te printen.
Afdrukrichting stel je in de printerdrivers (Epson) in.
Anders alle voorkeuren van beide programma's weggooien (eerst naar buroblad voordat je ze echt weggooit), uit de map ~/(gebruikers/naam/)bibliotheek.
Bij opnieuw starten van de programma's wordt een nieuw voorkeursbestandje geschreven.

Overigens heb ik de beste resultaten met de papierprofielen van de papierfabrikant.
Volgens mij werkt de 3000 met WiFi dat doet de 3880 niet deze werkt met ethernet schijnt toch een andere besturing te gebruiken, ik ga het proberen, bedankt voor jullie meedenken dit is echt een drama, anders wordt het gebruik van USB toch noodzaak.

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArjanL » wo feb 13 2013 9:54 pm

Natuurlijk!
Je hebt helemaal gelijk vwb draadloos vs Ethernet. Ik was even in de war.

Misschien is voor calibratie dan toch even USB gebruiken het beste.
Ik wilde Quad Tone Rip gebruiken; werkt alleen via USB. Ook zo jammer, temeer daar de printer in een andere kamer staat.

Ik hoop dat je het snel opgelost krijgt!
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

John Jansen
Forumlid
Forumlid

Bericht door John Jansen » wo feb 13 2013 10:07 pm

Komt voor elkaar maar inderdaad omdat de printer ergens anders staat is dit wel weer even slikken..

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”