Foto's analoge dag 17-02-2013 Maastricht.

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.
robcctje
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Foto's analoge dag 17-02-2013 Maastricht.

Bericht door robcctje » vr feb 22 2013 9:45 am

John Hoenen schreef:
Patrick schreef:Ondergetekende heeft helemaal geen plannen analoog aan de gang te gaan. Zelfs al heb ik nu een naar het kijkt nog prima werkende F-401 in bezit gekregen. :lol:

Ik heb trouwens niet het idee dat hier enorm selectief gefotografeerd is. En dat is trouwens sowieso iets dat je ook digitaal kan toepassen.

Dat is dan jammer Patrick, :D
Selectief is een groot woord en ruim inzetbaar, een aantal de mensen die mee zijn gegaan hebben voor de eerste keer sinds jaren een analoge camera in de handen gehad en een enkeling voor de 1e keer.
De oogst is mijn optiek dan ook niet verkeerd te noemen, los van het feit dat jij niet onder de indruk van de foto's bent, blijf ik erbij dat analoog fotograferen je dwingt om beter te kijken voordat je afdrukt en dat voor veel mensen dat wel eens nuttig zou kunnen zijn. :wink2:
Daar heb je wel een punt John
Ik betrap me er zelf ook vaak weer op,en knip maar raak eigenlijk.
Wat men er tegen kan doen is een kleinere geheugen kaart meenemen,dus geen 16G of 32G maar een met 540MB en daarmee een middag in een dierentuin mee rond lopen,dan moet je vanzelf selectief gaan fotograferen.

Overigens mooie beelden van jullie.

Gr Rob

reneo57
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door reneo57 » vr feb 22 2013 5:09 pm

John Hoenen schreef:
Patrick schreef:Ondergetekende heeft helemaal geen plannen analoog aan de gang te gaan. Zelfs al heb ik nu een naar het kijkt nog prima werkende F-401 in bezit gekregen. :lol:

Ik heb trouwens niet het idee dat hier enorm selectief gefotografeerd is. En dat is trouwens sowieso iets dat je ook digitaal kan toepassen.

Dat is dan jammer Patrick, :D
Selectief is een groot woord en ruim inzetbaar, een aantal de mensen die mee zijn gegaan hebben voor de eerste keer sinds jaren een analoge camera in de handen gehad en een enkeling voor de 1e keer.
De oogst is mijn optiek dan ook niet verkeerd te noemen, los van het feit dat jij niet onder de indruk van de foto's bent, blijf ik erbij dat analoog fotograferen je dwingt om beter te kijken voordat je afdrukt en dat voor veel mensen dat wel eens nuttig zou kunnen zijn. :wink2:
John je heb hellemaal gelijk wat dat laatste betreft,voor mij eigen is dat ook zeker van toepassing maar ook voor Patrick en nog vele andere.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr feb 22 2013 6:27 pm

Grappig dat mijn naam steeds weer langskomt. Heb ik nou echt zoiets vreemds gezegd? Je kan toch best een aardige fotograaf zijn zonder (nog) analoog bezig te houden? :roll:

Ik ben zelfs van mening dat er in wezen geen verschil zit tussen beide "soorten" fotografie. Een DSLR werkt fotografisch gezien niet wezenlijk anders dan een SLR. Je hebt alleen een andere sensor, met alle voordelen van dien.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » vr feb 22 2013 6:43 pm

Patrick schreef:Grappig dat mijn naam steeds weer langskomt. Heb ik nou echt zoiets vreemds gezegd? Je kan toch best een aardige fotograaf zijn zonder (nog) analoog bezig te houden? :roll:

Ik ben zelfs van mening dat er in wezen geen verschil zit tussen beide "soorten" fotografie. Een DSLR werkt fotografisch gezien niet wezenlijk anders dan een SLR. Je hebt alleen een andere sensor, met alle voordelen van dien.
@Patrick,
Je heb een nadeel en een voordeel.
Namelijk een Digitale body kost hoop geld en eenmalig een geheugenkaartje.
Heb je een Analoge body, dan blijf die altijd geld kosten met filmrolletjes kopen en laten ontwikkelen.

Trouwens de eerste kleurenfoto's kostte toendertijd zo rond de 1 gulden per stuk, reken dat maar ff uit.

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » vr feb 22 2013 6:50 pm

Casanova56 schreef:
Patrick schreef:Grappig dat mijn naam steeds weer langskomt. Heb ik nou echt zoiets vreemds gezegd? Je kan toch best een aardige fotograaf zijn zonder (nog) analoog bezig te houden? :roll:

@Patrick,
Je heb een nadeel en een voordeel.
Namelijk een Digitale body kost hoop geld en eenmalig een geheugenkaartje.
Heb je een Analoge body, dan blijf die altijd geld kosten met filmrolletjes kopen en laten ontwikkelen.

Trouwens de eerste kleurenfoto's kostte toendertijd zo rond de 1 gulden per stuk, reken dat maar ff uit.

Wijze man onze Casa :wink2:
Laten we deze discussie maar stoppen en wachten tot dat de andere fotografen hun oogst eindelijk eens laten zien. 8)

unga
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door unga » vr feb 22 2013 7:16 pm

hehehe jullie uitje heeft mij echter wel aan het denken gezet, analoog is fun...dus ben ik voorzichtig op zoek naar een luxe F90X ..... :mrgreen:
D-5100
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm
F3 HP + 1.8/50, 2.8/28
Nikon L35AF2
Rollei 35
Canonet 28
Olympus 35 RD

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » vr feb 22 2013 7:23 pm

Inderdaad, analoog is fun! Gewoon weer eens goed rondkijken voor je afdrukt in plaats van maar blijven schieten in de hoop dat er één goede foto tussen zit.
Dus niet meer met een kaartje met 32 Gb aan plaatjes thuiskomen, maar hoogstens met 2 of 3 filmpjes van 24 of 36.... :ugeek:

Overigens, let bij een F90 op dat de achterkant niet plakt.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

unga
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door unga » vr feb 22 2013 7:36 pm

bedankt voor de tip Cees, had ik ook al ontdekt, een nieuwe achterwand is of niet of moeilijk te verkrijgen, zal dus goed moeten zoeken of accepteren dat de vorige eigenaar dat plakkerige spul verwijderd heeft
D-5100
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm
F3 HP + 1.8/50, 2.8/28
Nikon L35AF2
Rollei 35
Canonet 28
Olympus 35 RD

reneo57
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door reneo57 » vr feb 22 2013 7:39 pm

Is het misschien wat om een nikon analoog forum (omschrijf ik dit goed) te openen waar we onze analoog foto's kunnen plaatsen dit is er toch nog niet?

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » vr feb 22 2013 7:40 pm

Of 'gewoon' voor een iets ouder toestel gaan, als een FM of FE, al dan niet de '2'-versie, of een F3, F4 of F5. Wel zo mooi! En als je oplet helemaal niet zo vreselijk kostbaar.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » vr feb 22 2013 7:42 pm

reneo57 schreef:Is het misschien wat om een nikon analoog forum (omschrijf ik dit goed) te openen waar we onze analoog foto's kunnen plaatsen dit is er toch nog niet?
Er is een geweldig mooi analoog forum: AFF.
Maar laten we lekker ons enthousiasme en analoge foto's op dit mooie forum delen. :wink2:

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » vr feb 22 2013 7:51 pm

John Hoenen schreef:
reneo57 schreef:Is het misschien wat om een nikon analoog forum (omschrijf ik dit goed) te openen waar we onze analoog foto's kunnen plaatsen dit is er toch nog niet?
Er is een geweldig mooi analoog forum: AFF.
Maar laten we lekker ons enthousiasme en analoge foto's op dit mooie forum delen. :wink2:
Al blijft het natuurlijk een Nikon forum, waarchijnlijk gaat mijn liefde bij analoog toch naar de Bessa :mryellow: en dat is geen nikon :D
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » vr feb 22 2013 8:03 pm

unga schreef:hehehe jullie uitje heeft mij echter wel aan het denken gezet, analoog is fun...dus ben ik voorzichtig op zoek naar een luxe F90X ..... :mrgreen:
@unga,
Ja, ik heb dus nog een echte Nikon F90X met een MB 10 grip eronder.
Deze plakt dus mooi niet.
Trouwens vorig te koop gestaan hier bij Te koop en gevraagd.

Nog sterkers, voor die MB 10 grip werd bij Konijneberg € 149,00 gevraagd.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr feb 22 2013 8:10 pm

Je bedoelt een aparte sectie analoog? In de forumsoftware noemen ze het inderdaad een forum, maar dat vind ik een verwarrende term.

Lijkt me niet nodig; er zijn zelden draadjes als deze. En voor het echt oudere spul hebben we de sectie fotografica.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

reneo57
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door reneo57 » vr feb 22 2013 8:14 pm

Patrick schreef:
Je bedoelt een aparte sectie analoog? In de forumsoftware noemen ze het inderdaad een forum, maar dat vind ik een verwarrende term.

Lijkt me niet nodig; er zijn zelden draadjes als deze. En voor het echt oudere spul hebben we de sectie fotografica.
Juist Patrick dat bedoel ik.

Plaats reactie

Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”