Street 1

Street 2

Street 3

Street 4

Street 5

Patrick schreef:Leuk om te doen hè!
Ik zou de volgende keer je diafragma wat meer open gooien. Ik kan geen EXIF zien, maar mij lijkt er erg veel scherp te zijn. Daar zou ik niet voor kiezen.
En 35mm is mijn favoriete brandpuntsafstand voor dit soort werk.

Jammer van die extra handeling ok de exif te kunnen zienWokker schreef:Thnx voor jullie reactie's ik ga de volgende keer mee aan de slag. EXIF info is trouwens wel te zien als je door klikt naar Flickr.

Wat is daar moeilijk aan dan?Ivan10 schreef: Plaatjes van geisoleerde objecten/personen lijkt me moeilijk in een winkelstraat, maar misschien toch een uitdaging.

Zal ik even kijken of ik een paar plaatjes van mijn rondje Amsterdam afgelopen zondag kan opzoeken om het duidelijk te maken wat ik bedoel? Of eens rondkijken in mijn NCN Straatfotografie in Dordrecht natuurlijk. Even kijken...Ivan10 schreef:Zo te zien ben je de uitdaging aangegaan Patrick. Wokker staat namelijk in de drukste winkelstraat van Alkmaar en dan moet je snel zijn om de foto te maken. Leren om je 'object' te isoleren en het beste vast te leggen. Je eerdere advies om een kleinere scherpte diepte te hebben werkt ook.

Hoewel patrick een aantal leuk portretjes heeft vastgelegd op de straat, is het toch niet wat ik wil laten zien in mijn foto's. Wat minder scherpte diepte kan mij inderdaad helpen de onderwerpen te isoleren/Ivan10 schreef:Leuke foto's, Patrick!Het klopt wat je zegt het lijkt meer op portretfotografie op straat. Ook heel moeilijk! Bij straatfotografie, denk ik aan een persoon, die binnen zijn omgeving wordt vastgelegd. En waarbij enige interactie of relatie met de omgeving is te maken. Zoals de mannen (wat doen die daar?) met hun straatorgel, of de (duur uitziende) meneer die misschien liever niet bij de Euro-winkel wil worden gefotografeerd.