Volgens mij noem je zelf al de beperkende factor in je eerste reactie in dit draadje.Tuihanti schreef:Waarom apart? Ik neem aan dat je dat bedoeld.
Wat ik apart vind is het meteen als veroordelen van een systeem dat al is meegeleverd met je camera als zijnde beperkend, onvoldoende, niet goed werkend gebaseerd op aannames terwijl het tegendeel wel bewezen mag worden geacht. Oordelen en veroordelen omdat een ander zegt dat het zo is. Dat is pas apart.
Het werkt zowel in ITTL als manual. Ik kan kiezen zonder een dubbeltje extra uit te moeten geven.
Oh ja, de afstandtest is niet door Joe Mc. Nally gedaan. Het is dus niet het endorsement verhaaltje waar het telkens op wordt gegooid.
De beperkingen zitten tussen de oren en nergens anders.
TS heeft een probleem. 3 meter is veel te kort.
Waardoor komt het?
Geen idee ik zie de setup en de instellingen niet. Misschien schiet ie oder de flitsers door, staan de oogjes van de speedlights de andere kant op gericht. Geen idee. Dat zou je eerst moeten weten voordat je er een oordeel over kunt vellen.
Dat nuanceren gebeurd niet. Meteen wordt het CLS weer als onvoldoende neergezet door een fotograaf waar velen blind op volgen.
Het wordt afgeschoten alvorens het gebruikt is.
Vandaar mijn reactie.
Maar goed, ik begrijp dat John er tevreden mee is.
Case closed.