17-55 2.8 in de praktijk
Bij een portret vind ik dat de foto best wat soft mag overkomen. Het geeft een wat vriendelijker beeld. Ik heb daar zelf ook filters voor om mijn analoge portretfoto’s wat te verzachten, tijdens de opname.mikemix schreef:Snap niet goed wat je wilt zeggen,GdP schreef:Foto’s 1 en 2 zijn nu niet de foto’s die mij overtuigen dat die lens zo goed is. Ze komen wat soft over.
Bij de foto van je zoontje komt dat wel goed uit. Het maakt de foto wat zachter.
Gerrit
1 en 2 zijn soft en de 3de is mooi omdat ie soft is.....
Bij de eerste twee foto’s maakt het softe karakter van de lens bij volle opening de foto juist niet mooier. Je mist nu juist hier het effect dat je denkt: ‘dat is klasse’! Het had een foto kunnen zijn die door elke lens gemaakt had kunnen worden.
Gerrit
Gerrit

Even wat spelen met USM

Die eerste 2 (beursfoto's) zijn op f:8
Bij de eerste twee foto’s maakt het softe karakter van de lens bij volle opening de foto juist niet mooier. Je mist nu juist hier het effect dat je denkt: ‘dat is klasse’! Het had een foto kunnen zijn die door elke lens gemaakt had kunnen worden.
Gerrit

Even wat spelen met USM

Zwaar draaien is niet iets wat me bijstaat wel een lekker gewicht
Ik vond de override focus ook geweldig
Zowieso de focus het gewoon wijzen en schieten en het is raak echt supersnel.
Ik ga hem echt nog eens halen en verwacht nog wel een beetje daling van de prijs.
Ik heb maar een ervaring van zo'n 5 daagjes huur met die lens maar wel veel geknald in die tijd en het was echt super.
groetjes
Ik vond de override focus ook geweldig
Zowieso de focus het gewoon wijzen en schieten en het is raak echt supersnel.
Ik ga hem echt nog eens halen en verwacht nog wel een beetje daling van de prijs.
Ik heb maar een ervaring van zo'n 5 daagjes huur met die lens maar wel veel geknald in die tijd en het was echt super.
groetjes
Hey Skip,
Dat die zoomring zwaar draait kan ik bevestigen, voor mij geeft de
lens juist in alles het gevoel van solide bouw.
Deze lens koop je niet omdat hij lekker licht is, ook niet omdat hij lekker
compact is.
Heb vroeger veel met Hasselblad gewerkt, vind de kwaliteitsbeleving
vergelijkbaar met de Zeiss lenzen en die zijn ook niet licht.
Zelfs de zonnekap bevestiging voelt heel solide met de extra vergrendeling.
Ik ben van het type dat van zware camera's houdt, als je veel met bestaand
licht schiet bij wisselende lichtomstandigheden dan biedt dit veel meer stabiliteit en daar hoort een degelijke/zwaardere lens bij.
Dat die zoomring zwaar draait kan ik bevestigen, voor mij geeft de
lens juist in alles het gevoel van solide bouw.
Deze lens koop je niet omdat hij lekker licht is, ook niet omdat hij lekker
compact is.
Heb vroeger veel met Hasselblad gewerkt, vind de kwaliteitsbeleving
vergelijkbaar met de Zeiss lenzen en die zijn ook niet licht.
Zelfs de zonnekap bevestiging voelt heel solide met de extra vergrendeling.
Ik ben van het type dat van zware camera's houdt, als je veel met bestaand
licht schiet bij wisselende lichtomstandigheden dan biedt dit veel meer stabiliteit en daar hoort een degelijke/zwaardere lens bij.
Laatst gewijzigd door mikemix op ma sep 10 2007 10:27 am, 2 keer totaal gewijzigd.