Toch valt dat in de praktijk nog tegen. Zeker als je dicht op je onderwerpen kruipt luistert het best nauw. En dat is nou net waarvoor ik dit soort objectieven graag gebruik...duitfoto schreef:http://www.kieskeurig.nl/objectief/tokina/af_12-24mm_f4/prijzen/bezorgen/259614/
dit is ook een optie ik gebruik deze zelf en geen af is op groothoeklens geen probleem ik kijk gewoon op het de lens zelf afstand schatten schieten en klaar.
Welke groothoek voor DX?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Welke groothoek voor DX?
Over de Tokina 17mm ATX en Ken "ome Ken" Rockwell: lees zijn stuk over dit objectief en merk hoezeer hij zichzelf tegenspreekt. Eerst geeft hij aan dat het zonde is dit objectief op DX te gebruiken, dan geeft hij aan dat de hoeken (bij FX...) wat minder worden. Maar die hoeken worden nu net ontzien bij het DX-gebeuren...
Als altijd kun je met Ome Ken alle kanten op. Waarmee ik niet zal zeggen dat hij altijd ongelijk heeft, maar het vergt wat eigen kennis om zijn kaf van zijn koren te kunnen scheiden.
Als altijd kun je met Ome Ken alle kanten op. Waarmee ik niet zal zeggen dat hij altijd ongelijk heeft, maar het vergt wat eigen kennis om zijn kaf van zijn koren te kunnen scheiden.
- Thor
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Waarom wordt de Samyang 8mm F3.5 niet genoemd in dit draadje, misschien ook een mooie optie 

met de groeten uit Lelystad
Nikon D300s Nikkor 16-85 / 18-200 / 70-300 Samyang 85:1.4 Nikon SB600 D70/D60/P600/S3500 & FZ1000
Nikon D300s Nikkor 16-85 / 18-200 / 70-300 Samyang 85:1.4 Nikon SB600 D70/D60/P600/S3500 & FZ1000
Ik denk omdat er niet naar een Fisheye gevraagd wordt...
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
"Toevallig" staat HIER een mooie aanbieding voor een AF-S DX NIKKOR 12-24mm f4G ED-IF 

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes