Hot news review D300

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
GdP

Bericht door GdP » ma sep 10 2007 7:49 pm

Het overkomt mij ook bij de Nikon F6. Bij de F80 heb ik daar weer geen last van. Dat komt omdat dat knopje bij de F80 enigszins verzonken zit, en ook niet zo irritant uitsteekt.

Gerrit

mikemix

Bericht door mikemix » ma sep 10 2007 8:01 pm

Het ging over de D300....

rikterveen

Bericht door rikterveen » vr sep 14 2007 10:53 am

Haha ik heb nog nooit problemen gehad met dat knopje.
als ik bij een brand of ongeluk sta en ros de camera uit de tas staat die altijd netjes op S. ligt er misschien ook aan hoe je hem in de tas hebt zitten.

mikemix

Bericht door mikemix » vr sep 14 2007 11:57 am

rikterveen schreef:Haha ik heb nog nooit problemen gehad met dat knopje.
als ik bij een brand of ongeluk sta en ros de camera uit de tas staat die altijd netjes op S. ligt er misschien ook aan hoe je hem in de tas hebt zitten.
Hopelijk maak je ook wel eens andere foto's.
Iemand al een D300...?! Via-via?

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door hans1956 » vr sep 14 2007 1:10 pm

mikemix schreef: Iemand al een D300...?! Via-via?
Natuurlijk!!!! :lol: :lol:
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » vr sep 14 2007 5:45 pm

Konijnenberg had er eentje vandaag. Iemand heen geweest?
Ik ben hier incognito...

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » vr sep 14 2007 6:26 pm

Ik heb dat probleem dus ook dat m'n camera geregeld "ineens" op de M stand staat.
En ik vind dat knap irritant!

Javelin
Clublid
Clublid

Bericht door Javelin » vr sep 14 2007 7:12 pm

Gewoon een andere camera kopen Gaby en Paparazzi!
Jullie zijn toch beroeps? :wink:
Heel veel analoog en steeds meer digitaal.

GdP

Bericht door GdP » vr sep 14 2007 7:47 pm

paparazzi schreef:'t gaat mij 'n beetje teveel over de technische specificaties: resultaten en vergelijkingen wil ik zien!

wat ik jammer vind:

Afbeelding

dit is zo'n ontzettend kut-knopje wat niet vergrendeld kan worden waardoor 't vaak als je de camera uit je tas haalt en snel wilt reageren opeens op 'm' blijkt te staan, jammer dus dat ze deze blunder van de D200 niet verbeterd hebben op de D300

Ik denk dat dit knopje bij de D300 vergrendeld zit. Door het midden in te drukken, kun je hem pas verdraaien. Als ik tenminste nog eens goed naar de foto kijk.

Gerrit

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » vr sep 14 2007 7:53 pm

Ik ben vandaag naar Konijnenberg geweest. De camera was daar om 15:00 uur..... ik om 17:00 uur. Wat te laat was! :(

Ik heb een aantal verkopers gesproken en de eerste indruk moest goed zijn geweest. (Dat dácht ik al wel!!!) Je mocht alleen maar de camera vast houden er doorheen kijken en afdrukken. De foto's kon je ook weer terug bekijken op het LCD-scherm. Je mocht er geen eigen kaartjes erin doen.

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » vr sep 14 2007 8:07 pm

Javelin schreef:Gewoon een andere camera kopen Gaby en Paparazzi!
Jullie zijn toch beroeps? :wink:
Beroeps én schathemeltje rijk...... vandaar een D200 :roll: :roll:

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » vr sep 14 2007 8:22 pm

foto-ed schreef:Ik ben vandaag naar Konijnenberg geweest. De camera was daar om 15:00 uur..... ik om 17:00 uur. Wat te laat was! :(

Ik heb een aantal verkopers gesproken en de eerste indruk moest goed zijn geweest. (Dat dácht ik al wel!!!) Je mocht alleen maar de camera vast houden er doorheen kijken en afdrukken. De foto's kon je ook weer terug bekijken op het LCD-scherm. Je mocht er geen eigen kaartjes erin doen.
Jeetje! Terugkijken op een LCD scherm. Daar moet dus daadwerkelijk iets zinnigs over te zeggen zijn!!!

Ennuhhh over dat knopje... Als je een beroeps bent (???) dan controleer je toch elke keer je instellingen als je de camera gebruikt. En dus... probleem opgelost.

rikterveen

Bericht door rikterveen » vr sep 14 2007 10:20 pm

Leeuwarden schreef:
foto-ed schreef:Ik ben vandaag naar Konijnenberg geweest. De camera was daar om 15:00 uur..... ik om 17:00 uur. Wat te laat was! :(

Jeetje! Terugkijken op een LCD scherm. Daar moet dus daadwerkelijk iets zinnigs over te zeggen zijn!!!

Ennuhhh over dat knopje... Als je een beroeps bent (???) dan controleer je toch elke keer je instellingen als je de camera gebruikt. En dus... probleem opgelost.
Ligt aan welk beroep. ben je persfotograaf heb je vaak geen tijd alles ff rustig te gaan instellen. ik heb hem altijd redelijk standaard ingesteld heb ik wat anders nodig merk ik het daar snel genoeg. maar de 1e foto's zijn vaak de belangrijkste omdat je vaak trager bent dan de hulpdiensten

rik6230

Bericht door rik6230 » vr sep 14 2007 10:31 pm

Er is al zoveel geschreven hier over dit onderwerp. Ik ben dus niet zeker of deze link al ergens is geplaatst. Hij is van onze Ken Rockwell.
http://www.kenrockwell.com/nikon/index.htm

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » vr sep 14 2007 10:31 pm

Wat zal ik zeggen... Ik heb dat knopje ook. Dat knopje heeft in ongeveer een tas of drie gewoond. En dat knopje is nooit versprongen. Maar goed... Bij mij gaat dat knopje ook vrij stijf... Dat zal met die andere knopjes wel niet zo zijn...
Ik ben hier incognito...

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”