Hier mijn eerste foto's met mijn Nikon 24-70 op een D300s.
Graag jullie reacties en alles is welkom.
Groet,
Arno
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7. aangepaste Narcissen

8. Originele foto Munsterplein

Ha Wiebe,wiebeterpstra schreef:1.
ik zou de foto nog iets oplichten, verder zou ik het aan jezelf laten om kritisch naar je compositie/uitsnede te kijken
2.
jammer dat je geen kikker-perspectief hebt genomen!
3.
bij het Copyright tekentje van je stempel is te zien dat je de toren/foto hebt gecorrigeerd, ik zie namelijk een wit vlakje.
Waarschijnlijk is door het aanpassen ook de top van de rechtertoren weggevallen.
Daarnaast staat het gebouw niet vrij van de horizon, wat ik bedoel is dat er in de verte nog een kerkgebouw tezien is, wat duidelijk niet je onderwerp is, maar deze wel je onderwerp snijdt en dus afleidt
4.
ja, een altaar...
5.
krijg hierbij wel het gevoel dat je hiermee hebt willen bereiken : gezellig terrasje met achtergrondmuziek, maar je compositie is hier het net niet.
6.
als de karakters op de toren hier je onderwerp zijn, zou ik ervoor kiezen de foto nog meer uit te snijden.
Wel erg jaloers op je lens!!!

Ha jac,JacTrum schreef:Wat me het meeste opvalt is dat foto 3 wat overgecorrigeerd lijkt. Dus de onderkant van de toren is smaller dan de bovenkant. De narcissen zijn helaas te veel onderbelicht om nog mooi te zijn. Verder is Thorn natuurlijk een heel leuk stadje om te fotograferen.

Slechte invloed op jou NAS, was da? De afkorting zegt mij niets?wiebeterpstra schreef:Jij hebt 'slechte' invloed op mijn NAS.
pb me maar over die lens
Nikon Aankoop Syndroom...schijnt nogal besmettelijk te zijn :mrgreen:arnoprijs schreef: Slechte invloed op jou NAS, was da? De afkorting zegt mij niets?
@Arno,arnoprijs schreef:Slechte invloed op jou NAS, was da? De afkorting zegt mij niets?wiebeterpstra schreef:Jij hebt 'slechte' invloed op mijn NAS.
pb me maar over die lens
Wanneer ik hem verkoop laat ik het je weten Wiebeo ja nog interesse in een 18-200 misschien of doet dat je NAS helemaal geen goeds
![]()
Groet,
Arno

Ahh is dat het, vandaar dat mijn knip zo vaak leeg isCasanova56 schreef:@Arno,arnoprijs schreef:Slechte invloed op jou NAS, was da? De afkorting zegt mij niets?wiebeterpstra schreef:Jij hebt 'slechte' invloed op mijn NAS.
pb me maar over die lens
Wanneer ik hem verkoop laat ik het je weten Wiebeo ja nog interesse in een 18-200 misschien of doet dat je NAS helemaal geen goeds
![]()
Groet,
Arno
Weet jij niet wat NAS is?
Ja ja, zo vaak hier gezegd op de site.
Maar ja, NAS is dus Nikon Aankoop Syndroom, zeer besmettelijk voor je portemonnee en/of je bankrekening.