foto rechten

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Kroontje

Re: foto rechten

Bericht door Kroontje » ma apr 29 2013 1:15 pm

Hallo Jan

Goed dat je die beslissing heb gemaakt.
Je zal de kosten voor je apparatuur op een andere manier zien terug te verdienen ;)
het is jammer, het geld word tenslotte besteed aan apparatuur waar hun later ook weer lol van hebben.
En als zij zich weer verkleden heb jij ook weer lol. Het is een win-win situatie ;)

Kroontje

oud0001

Bericht door oud0001 » ma apr 29 2013 3:31 pm

Precies een win win situatie.
Helemaal mee eens. :lol:

staal571
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door staal571 » ma apr 29 2013 3:44 pm

Jaap_van_Ekris schreef:
Tuihanti schreef:Maar alleen al het gesteggel er over is niet fijn. :frown:
Meestal is het beeld de ellende niet waard.
Tuihanti schreef:Hmm, dan is straatfotografie ook niet echt niet jouw ding. :wink:
Fotograferen op concerten en dierentuinen wel. En dan krijg je soms gedoe (ooit op een festival een hoop gedoe gehad over een band die niet gefotografeerd wilde worden). Blijdorp doet ook raar over publiceren van foto's (want dat is voor hun het onderscheid tussen een amateur en een betaalde professional), terwijl iedere amateur tegenwoordig wel een Picasa-album of Faceboek-pagina heeft (en dus publiceert). Beroerde is wel dat sommige dingen wel hout snijden :(. Heb daar ooit formeel toestemming gevraagd ("ben amateur met eigen website", bla bla bla), en na 1,5 jaar interne discussie heb ik nog steeds geen antwoord van ze. Ik heb in ieder geval al het mogelijke gedaan wat ik kan doen. Ik hoor het wel als ze het een probleem vinden en dan kijk ik het dan waard vindt de rechtsbijstand bij te schakelen :)

Jaap

Ik ga binnenkort naar het Rijksmuseum in Amsterdam fotograferen met een stel van de fotoclub, ik heb per mail toestemming gevraagd of er ueberhaupt gefotografeerd mocht worden, en kreeg netjes een mail terug , met het antwoord "ja hoor geen enkel probleem alleen met flitsen moet u oppassen dan hebben we liever niet"".

Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Bericht door J.Hoes » ma apr 29 2013 4:44 pm

Op de site van het rijksmuseum staan wat VOORWAARDEN , weliswaar een beetje verstopt
De Bezoekersvoorwaarden geven aan gebruik van foto/video apparatuur met lampen, flitsers/ statieven ed. en het gebruik van beeldmateriaal.

Ik ken de lichtomstandigheden niet in het RM, misschien wel zaak om toestemming voor statiefgebruik te vragen.

Groet Hans.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma apr 29 2013 5:22 pm

Kijk voor het Rijks dit topic even door: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 34&t=47444" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”