Foto's PP Photowalk 5 mei 2013 Maastricht.

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Foto's PP Photowalk 5 mei 2013 Maastricht.

Bericht door Patrick » di mei 07 2013 1:56 pm

John Hoenen schreef:
Patrick schreef:Ondertussen heb ik dus wel John's Facebook avatar geschoten. De camera en bewerking zijn van hemzelf. Een echte coproductie!
Waarvoor mijn dank heer Put, plotseling krijg ik tal van nieuwe uitnodigingen van Facebookvriendinnen. :shock:
Ben je nu wel overtuigd dat op M-stand toch wel best fijn en zuiver te fotograferen is?, en niet de camera alles te laten voorkauwen :D
Ik schiet 98% van mijn foto's op standje A, de rest op M. Die laatste zijn meestal flitsfoto's.

Niets mis mee als de camera de sluitertijd voor me uitrekent (dat doet ie toch wel) en die gelijk instelt. Ik moet al zoveel doen. Camera's maken nog steeds geen foto's uit zichzelf. In ieder geval niet de foto's die ik maken wil.

Ondertussen ben ik bezig met de overige foto's van die gezellige dag. We hebben tenslotte naast veel plezier hebben ook nog wel een beetje om ons heen gekeken.

@Willem: dit was zondag. En waarom zou je niet meegaan? Het maakt je hooguit een betere fotograaf als je je ophoudt in de buurt van andere, met name betere, fotografen. Zien wat mensen als John precies uitspoken is heel leerzaam. Je leert zelfs zonder zelf te fotograferen! En zeker in een groep als dit waar alles gezellig is en je alles kan vragen moet je juist wel meegaan als je de kans hebt!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Willem Focus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Willem Focus » di mei 07 2013 2:02 pm

]Willem
jii mee en een vervanger die dag voor jouw, je hebt ook recht op snipperdagen.
Wat voor baas heb je niemand is onmisbaar vertier op zijn tijd is ook gewenst. :
Worden zo wel een boel quote's zeg !!

Mijn baas staat voor de toonbank, (klant dus) en helaas zijn er daar de laatste jaren steeds minder van. Dus is het personeelsbestand ook fors uitgedund.

Maar ok, ik ga mijn stinkende best doen om een volgend keer ergens mee aan te sluiten. Anders zijn zo meteen die quote haakjes uitverkocht hier op het forum. BELOOFD :!:

Willem :wink2:
Nikon Z8 en mooi glaswerk van datzelfde merk

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di mei 07 2013 2:02 pm

Een paar foto's alvast. Af en toe pik ik er een uit en maak ik die zwart-wit. Met name als ik denk dat het wat toevoegt als ik de foto omzet. Deze vier bijvoorbeeld.

1. Ik had toch de 85mm er even op moeten zetten en John even een stukje moeten opschuiven... :roll:
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di mei 07 2013 4:18 pm

We gaan lekker door. Ik ben niet zo mobiel door de situatie met mijn rug en heb nog een dag vakantie. Dus even lekker aan het spelen met de Nik tooltjes. Hier een tweetal plaatjes van/bij de watermolen. Veel te veel contrast natuurlijk. In ieder geval voor een D700. Dus maar even een tweetal HDR opnamen gemaakt. Met de hand steeds 3 foto's geschoten: 0EV, -1EV en +1 EV. Wellicht is 5 foto's of een grotere stap per foto beter, maar ik ben absoluut geen kenner. Maar de resultaten vind ik prima!

5.
Afbeelding

6. Geprobeerd de HDR techniek te gebruiken zonder dat het eraf druipt...
Afbeelding

Maurice
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *

Bericht door Maurice » di mei 07 2013 4:23 pm

Mooi Patrick en dat uit de losse hand.
Tijdens het nabewerken van de foto's heb ik gemerkt dat de contrasten behoorlijk waren, dus ook ik heb flink aan de schuifjes moeten trekken...

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » di mei 07 2013 4:26 pm

Leuke foto's PP.

lei
Clublid
Clublid

Bericht door lei » di mei 07 2013 6:54 pm

Ik heb weer heel veel mooie plaatjes zien voorbijkomen en zie dat ik wel weer wat gemist heb omdat ik niet kon.
ikzelf ben erg blij met de ncn afdeling Limburg onder de bezielende leiding van dhr. John.
Foto's maken met mede enthousiastelingen zonder competitie element vind ik ontzettend
belangrijk en ik leer heel veel van de foto's die anderen maken van hetzelfde als wat ik zie.
Bovendien is het altijd gezellig en zelfs onder extreme weersomstandigheden zijn we steeds
met een leuke groep. Mensen van ver buiten de provincie doen de moeite om ver te reizen om
erbij te zijn. Dat zegt toch genoeg.
gr. Lei
Nikon Z 9 en leuk glaswerk

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » di mei 07 2013 7:05 pm

Thxs Lei,

Afbeelding
:D

marcel.b
Forumlid
Forumlid

Bericht door marcel.b » di mei 07 2013 8:16 pm

lei schreef:Ik heb weer heel veel mooie plaatjes zien voorbijkomen en zie dat ik wel weer wat gemist heb omdat ik niet kon.
ikzelf ben erg blij met de ncn afdeling Limburg onder de bezielende leiding van dhr. John.
Foto's maken met mede enthousiastelingen zonder competitie element vind ik ontzettend
belangrijk en ik leer heel veel van de foto's die anderen maken van hetzelfde als wat ik zie.
Bovendien is het altijd gezellig en zelfs onder extreme weersomstandigheden zijn we steeds
met een leuke groep. Mensen van ver buiten de provincie doen de moeite om ver te reizen om
erbij te zijn. Dat zegt toch genoeg.
gr. Lei
:wink2: :wink2:
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » di mei 07 2013 8:23 pm

@ Patrick: vind het jammer dat je de foto's niet wat meer als serie neerzet, niet betreft beelden maar betreft zwart wit omzetting.

Vind je HDR beelden goed overkomen :)

Wanneer komen de zuiderlingen eens in de rest van het prachtige en diverse Holland kijken :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Robin op di mei 07 2013 8:27 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » di mei 07 2013 8:24 pm

Robin schreef:Wanner komen de zuiderlingen eens in de rest van het prachtige en diverse Holland kijken :mrgreen:
Mee eens :D

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di mei 07 2013 8:28 pm

Robin schreef:@ Patrick: vind het jammer dat je de foto's niet wat meer als serie neerzet, niet betreft beelden maar betreft zwart wit omzetting.

Vind je HDR beelden goed overkomen :)

Wanneer komen de zuiderlingen eens in de rest van het prachtige en diverse Holland kijken :mrgreen:

Nederland, Robin, Nederland!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Maurice
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door Maurice » di mei 07 2013 8:39 pm

Robin schreef: Wanneer komen de zuiderlingen eens in de rest van het prachtige en diverse Holland kijken :mrgreen:
Als de uitjes net zo gezellig en leuk zijn als in het zuiden wil ik er misschien wel eens over denken.... :D

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » di mei 07 2013 8:56 pm

Robin schreef:
Maandag avond kom ik naar Andre Kuipers luisteren :D
Groetjes,
Jaap

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » di mei 07 2013 8:56 pm

Daar moet je niet over nadenken Maurice. Je bent zelf onderdeel van de gezelligheid. Je maakt het samen gezellig ;) :mrgreen:
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Plaats reactie

Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”