http://store.nikon.nl/nikon-merchandise ... ms_0513_NL

Er staat toch bij. E.V.T vingerafdrukken en dergelijke! Dus ook andere vuiligheidjantom schreef:Ik heb nog nooit vingerafdrukken op mijn objectieven en filters gemaakt... Als het product daarvoor is gemaakt is het aan mij niet besteed.
Of heb ik al die tientallen jaren iets verkeerds gedaan?
Wow, dat is zeker WAT.Valiant schreef:Niet eerder heb ik gewerkt met dergelijke 'pennen'. Is dat wat?
Misschien geen jonge kinderen op de wereld gezet die je camera ook eens ter hand nemen.jantom schreef:Ik heb nog nooit vingerafdrukken op mijn objectieven en filters gemaakt... Als het product daarvoor is gemaakt is het aan mij niet besteed.
Of heb ik al die tientallen jaren iets verkeerds gedaan?
Die pennen werken op basis van koolstof. In de dop zit een kussentje met meer van dat spul. Lees de gebruiksaanwijzing hoe te gebruiken.Hans Braakhuis schreef: Die met vet hoor je na een keer gebruik weg te gooien, schoonmaken lukt niet.
Mijn zoon fotografeert maar alleen met een GSM... Ik heb hem op allerlei manieren proberen om te praten maar hij gaat voor gemakkelijk. Zo ben ik niet (helaas).Léon Obers schreef:Misschien geen jonge kinderen op de wereld gezet die je camera ook eens ter hand nemen.jantom schreef:Ik heb nog nooit vingerafdrukken op mijn objectieven en filters gemaakt... Als het product daarvoor is gemaakt is het aan mij niet besteed.
Of heb ik al die tientallen jaren iets verkeerds gedaan?![]()
Ik ga inderdaad altijd goed met instrumenten om. Dat heb ik niet van mezelf ~ daar hebben meer familieleden last van...Kroontje schreef:Er staat toch bij. E.V.T vingerafdrukken en dergelijke! Dus ook andere vuiligheidjantom schreef:Ik heb nog nooit vingerafdrukken op mijn objectieven en filters gemaakt... Als het product daarvoor is gemaakt is het aan mij niet besteed.
Of heb ik al die tientallen jaren iets verkeerds gedaan?Maar zie dat jij steriel werkt
Thanks, kan ik wat mee. Hans ook bedankt en de restLéon Obers schreef:Die pennen werken op basis van koolstof. In de dop zit een kussentje met meer van dat spul. Lees de gebruiksaanwijzing hoe te gebruiken.Hans Braakhuis schreef: Die met vet hoor je na een keer gebruik weg te gooien, schoonmaken lukt niet.
En net zoals je bijv. een koolstof waterfilter niet na één keer hoeft weg te gooien, hoeft dat met een LensPen ook niet.
Die lenspennen zijn juist beter geschikt om vingerafdrukken mee weg te halen dan stof of "hard vuil". Dat zou ik namelijk eerder met een blaaskwastje doen. (Ook dat staat in de gebruiksaanwijzing).