LotteKarsten schreef:
Ben benieuwd wat jullie van m'n foto's vinden, reactie is natuurlijk altijd welkom en leerzaam!

Ik vind het leuke spontane foto's met je eerste spiegelreflex.
De mogelijkheden van spelen met scherpte en onscherpte weet je gelijk goed uit te buiten. En dat alleen al met een kitlensje, waarbij de beperkte lichtsterkte eigenlijk nog iets te weinig mogelijkheden biedt op dat punt. Je haalt het maximale eruit wat je met zo'n lensje kunt doen. Toppie.
Komt ook tot uiting bij die opnamen met vliegje en tak, en vooral de opname met die druppel. (Die is alleen niet optimaal scherp op het punt waar die dat zou moeten zijn ----> dat kun je nog verbeteren door iets meer te verscherpen).
De verdeling van vlekken onscherp e.d. in de eerste opname vind ik dan heel aardig in zijn vlakverdeling gezet. Mooi interessant plaatje geworden. Bij de tweede opname stoort de grotere schaduw op de wang wat meer, trekt teveel aandacht. In zwart-wit (laatste opname), wordt het een beetje een zoekplaatje. Lijkt me beter bij dit onderwerp, het in kleur te houden.
Ik wist trouwens ook niet dat je met een kitlensje zo dicht op een vlieg kon kruipen. Heb je daar nog een hulpmiddel bij gebruikt, bijv. een voorzetlensje (met een bepaalde dioptrie)?
Verder handig volgnummertjes boven je foto's te zetten (1, 2, 3 enz).
Dat is makkelijker om naar een bepaalde foto te verwijzen bij reacties.