Een spiegelreflex, D5--- of D7--- welke past het beste?

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
lock
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Een spiegelreflex, D5--- of D7--- welke past het beste?

Bericht door lock » di jul 02 2013 8:37 pm

staal571 schreef:
Het lijkt wel of de D600 hier in de ""Ban zit"" wat is dat toch voor een onzin, of lijden eigenaren daarvan misschien aan een of andere besmettelijke ziekte
Laten we het er maar op houden dat ik de enige ben met de ziekte.

Lock

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » di jul 02 2013 9:27 pm

On topic blijven gaarne we gaan het niet over de D600 hebben in dit draadje. De vraag is D5100, 5200 7000 of 7100 graag zo houden.
Nikon Z Z & de maskers

staal571
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door staal571 » wo jul 03 2013 3:15 pm

Ed Schouten schreef:On topic blijven gaarne we gaan het niet over de D600 hebben in dit draadje. De vraag is D5100, 5200 7000 of 7100 graag zo houden.

Wat is dit nu voor onzin, de hele range camera's mag schijnbaar besproken worden, behalve als de D600 ter sprake komt dan gaat er schijnbaar ergens een alarmbel rinkelen.
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5

lock
Forumlid
Forumlid

Bericht door lock » wo jul 03 2013 10:44 pm

Nou ja, TS noemde de d600 niet in zijn rijtje van kandidaten. Dus in zoverre...
Maar hij vraagt wel om advies. En je moet toch iets kunnen schrijven als je meent dat de TS mogelijk iets over het hoofd ziet, neem ik aan?

On topic dan maar: ik zou als advies nog kunnen meegeven de d5100 te nemen als je meer ruimte nodig hebt voor een goede lens. Vergeet niet dat in deze camera de geroemde 16 Mp Dx van Sony zit.

lock

Gert-Jan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gert-Jan » vr jul 05 2013 7:57 pm

Dag

Of de D600 in de ban is weet ik niet,maar wel dat je een ander geen aspirant probleem camera in de maag wilt splitsen,want dat is de D600 nog steeds wel.je moet er gewoon geluk mee hebben,en dat risico zou ik persoonlijk niet willen lopen.

Groetjes
Gert-Jan
met vriendelijke groeten

Gert-Jan

staal571
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door staal571 » vr jul 05 2013 8:25 pm

Gert-Jan schreef:Dag

Of de D600 in de ban is weet ik niet,maar wel dat je een ander geen aspirant probleem camera in de maag wilt splitsen,want dat is de D600 nog steeds wel.je moet er gewoon geluk mee hebben,en dat risico zou ik persoonlijk niet willen lopen.

Groetjes
Gert-Jan

Hoe zo probleem camera. heb je daar zelf ervaring mee gehad dan hoor ik dat graag of vertel , of lift je ook mee op de indianen verhalen hier en heb je alleen maar wat gelezen .

Buiten wat aanloop problemen met wat ""vlekjes" op sensor ken ik geen problemen, en welk product is tegenwoordig meteen zonder aanloop problemen, er wordt door veel fabrikanten niets meer getest, alles gaat meteen de verkoop in en het publiek haalt de fouten er wel uit dat is veel goedkoper, begrijp me goed ik keur dat niet goed maar het is de realiteit.

Ik zal dan waarschijnlijk de enige gelukkige zijn met een D600 zonder problemen, moet ik toch maar eens aan Nikon melden dan :)

Maar om de D600 als een aspirant probleem camera te bestempelen vindt ik erg ver gezocht, want wat is er dan volgens jouw nog te verwachten aan problemen?

Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5

Gert-Jan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gert-Jan » zo jul 07 2013 7:53 pm

Dag Peter

Ik stond een tijdtje terug op het punt een D600 te kopen omdat mij dat wel een geschikte camera voor mij leek.tot dat een kennis mij op het stofprobleem van de D600 wees.dan ga je zoeken en lezen,Van lezen is nog nooit iemand dommer geworden.ik heb toen voor mij de conclusie getrokken dat het beter is om voorlopig nog geen D600 te kopen.Ik hoef niet eerst een pak slaag te krijgen om vervolgens te ervaren dat het pak slaag krijgen niet leuk is.een gewaarschuwd mens telt voor twee.Dat jou D600 het prima doet is alleen maar leuk voor jou.dat neemt niet weg dat er mensen zijn met hele andere ervaringen.tot zo ver.
met vriendelijke groeten

Gert-Jan

dia65

Bericht door dia65 » zo jul 07 2013 8:22 pm

en in maar denken dat de TS info wilden hennen over een 5000 7000 nikon .
voor bv een d600 is een totaal ander subforum

Gideon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gideon » wo jul 10 2013 2:26 pm

Ed Schouten schreef:Sony advies op een nikon forum :twisted: Dat gaat niet lukken :) In tegenstelling tot anderen geen direct advies van mij over welke van de modellen je moet aanschaffen. De beide D5?'s zijn prima camera's waar niets aan mankeert en zijn zeker geen instapmodellen. De D7?'s zijn de meer geavanceerde typen en zeker de D7100 vraagt best om kwalitatief goede objectieven. Niet dat dit nu gelijk de "pro" modellen hoeven te zijn maar de op veel goedkopere modellen aangeboden 18-55mm is zonde op deze camera's De D7100 kan zeker in het begin als je het niet gewend bent moeilijk zijn de de focus instellingen. Lees dat hier maar eens terug in de diverse draadjes, maar kent hier zeer zeker uitermate tevreden eigenaren die vol lof zijn over de camera.
Kan aan mij liggen, maar een D5200 heeft dezelfde sensor alleen met AA filter? Dus vraagt hetzelfde glas?
Gert-Jan schreef:Dag Peter

Ik stond een tijdtje terug op het punt een D600 te kopen omdat mij dat wel een geschikte camera voor mij leek.tot dat een kennis mij op het stofprobleem van de D600 wees.dan ga je zoeken en lezen,Van lezen is nog nooit iemand dommer geworden.ik heb toen voor mij de conclusie getrokken dat het beter is om voorlopig nog geen D600 te kopen.
Bij de D600 wordt van een mug een olifant gemaakt. Ik denk dat er weinig mensen zijn die er echt last van hebben. Ik heb een D600, ik heb ook het probleem ook. Maar heb ik er last van? Nee! Ik heb nog nooit een spikkel gezien op mijn foto onder normale omstandigheden. Ga ik mijn diafragma knijpen naar f/11 zie ik het wel. Poe Poe wat erg, ondertussen loop ik met één van de betere Full Frame camera's wat in mijn ogen gewoon een goed vervangend werkpaard is voor mijn D700.

staal571
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door staal571 » wo jul 10 2013 6:58 pm

Gideon schreef:
Bij de D600 wordt van een mug een olifant gemaakt. Ik denk dat er weinig mensen zijn die er echt last van hebben. Ik heb een D600, ik heb ook het probleem ook. Maar heb ik er last van? Nee! Ik heb nog nooit een spikkel gezien op mijn foto onder normale omstandigheden. Ga ik mijn diafragma knijpen naar f/11 zie ik het wel. Poe Poe wat erg, ondertussen loop ik met één van de betere Full Frame camera's wat in mijn ogen gewoon een goed vervangend werkpaard is voor mijn D700.

He gelukkig eindelijk een medestander en eens iets positiefs over de D600 schrijft

Gr Peter
Laatst gewijzigd door staal571 op do jul 11 2013 7:51 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

PanzerFaustNL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door PanzerFaustNL » do jul 11 2013 6:45 pm

Zou de TS weer teruggevlucht zijn naar eosdigitaal.nl?
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”