Laten we het er maar op houden dat ik de enige ben met de ziekte.staal571 schreef:
Het lijkt wel of de D600 hier in de ""Ban zit"" wat is dat toch voor een onzin, of lijden eigenaren daarvan misschien aan een of andere besmettelijke ziekte
Lock
Laten we het er maar op houden dat ik de enige ben met de ziekte.staal571 schreef:
Het lijkt wel of de D600 hier in de ""Ban zit"" wat is dat toch voor een onzin, of lijden eigenaren daarvan misschien aan een of andere besmettelijke ziekte
Ed Schouten schreef:On topic blijven gaarne we gaan het niet over de D600 hebben in dit draadje. De vraag is D5100, 5200 7000 of 7100 graag zo houden.
Gert-Jan schreef:Dag
Of de D600 in de ban is weet ik niet,maar wel dat je een ander geen aspirant probleem camera in de maag wilt splitsen,want dat is de D600 nog steeds wel.je moet er gewoon geluk mee hebben,en dat risico zou ik persoonlijk niet willen lopen.
Groetjes
Gert-Jan
Kan aan mij liggen, maar een D5200 heeft dezelfde sensor alleen met AA filter? Dus vraagt hetzelfde glas?Ed Schouten schreef:Sony advies op een nikon forumDat gaat niet lukken
In tegenstelling tot anderen geen direct advies van mij over welke van de modellen je moet aanschaffen. De beide D5?'s zijn prima camera's waar niets aan mankeert en zijn zeker geen instapmodellen. De D7?'s zijn de meer geavanceerde typen en zeker de D7100 vraagt best om kwalitatief goede objectieven. Niet dat dit nu gelijk de "pro" modellen hoeven te zijn maar de op veel goedkopere modellen aangeboden 18-55mm is zonde op deze camera's De D7100 kan zeker in het begin als je het niet gewend bent moeilijk zijn de de focus instellingen. Lees dat hier maar eens terug in de diverse draadjes, maar kent hier zeer zeker uitermate tevreden eigenaren die vol lof zijn over de camera.
Bij de D600 wordt van een mug een olifant gemaakt. Ik denk dat er weinig mensen zijn die er echt last van hebben. Ik heb een D600, ik heb ook het probleem ook. Maar heb ik er last van? Nee! Ik heb nog nooit een spikkel gezien op mijn foto onder normale omstandigheden. Ga ik mijn diafragma knijpen naar f/11 zie ik het wel. Poe Poe wat erg, ondertussen loop ik met één van de betere Full Frame camera's wat in mijn ogen gewoon een goed vervangend werkpaard is voor mijn D700.Gert-Jan schreef:Dag Peter
Ik stond een tijdtje terug op het punt een D600 te kopen omdat mij dat wel een geschikte camera voor mij leek.tot dat een kennis mij op het stofprobleem van de D600 wees.dan ga je zoeken en lezen,Van lezen is nog nooit iemand dommer geworden.ik heb toen voor mij de conclusie getrokken dat het beter is om voorlopig nog geen D600 te kopen.
Gideon schreef:
Bij de D600 wordt van een mug een olifant gemaakt. Ik denk dat er weinig mensen zijn die er echt last van hebben. Ik heb een D600, ik heb ook het probleem ook. Maar heb ik er last van? Nee! Ik heb nog nooit een spikkel gezien op mijn foto onder normale omstandigheden. Ga ik mijn diafragma knijpen naar f/11 zie ik het wel. Poe Poe wat erg, ondertussen loop ik met één van de betere Full Frame camera's wat in mijn ogen gewoon een goed vervangend werkpaard is voor mijn D700.