Sneaker fotografie met een nieuw toestel

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Joe

Sneaker fotografie met een nieuw toestel

Bericht door Joe » do jul 11 2013 5:58 pm

Zoals in de titel beschreven heb ik vorige week een nieuwe camera aangeschaft. Een D5200 met een Nikkor 50mm f/1,8G objectief.
Ik heb bewust voor dit objectief gekozen om met name sneakers en andere objecten op korte afstand op de gevoelige plaat vast te leggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Meer scherptediepte in de foto's is wat ik nog graag wil).

ebt
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Sneaker fotografie met een nieuw toestel

Bericht door ebt » do jul 11 2013 7:18 pm

grappig en ja meer scherpediepte. probeer eens met je diafragma te spelen
bart
nikon d610; tamron 24-70 f2.8; af-s nikkor 16-35 4G ED; af-s nikkor 70-200 2.8 GII ED; af-s micro nikkor 105mm 1:2,8 G ED; Sigma 150-600 mm sports; SB 700; en statief gitzo GT3542LS.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » do jul 11 2013 7:29 pm

Joe schreef: (Meer scherptediepte in de foto's is wat ik nog graag wil).
Juist die met weinig scherptediepte vind ik juist goed geslaagd. Daarmee komt het onderwerp los van de achtergrond en komt de aandacht daarmee voornamelijk op de sneakers te liggen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

iefie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door iefie » do jul 11 2013 7:35 pm

Foto 1 vind ik heel geslaagd

hoi ief
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

Joe

Bericht door Joe » vr jul 12 2013 1:38 am

@ Bart, bedankt voor de tip!

@ Leon.. inderdaad, weinig scherptediepte vooral in de eerste foto maakt het stukken mooier.

@ Ief, dankjewel!

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jul 12 2013 2:31 am

Beperkte scherptediepte is juist mooi. Mee eens. Daardoor komt je onderwerp duidelijker "naar voren".

De eerste drie foto's zijn trouwens erg rood/oranje en verzadigd.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Joe

Bericht door Joe » vr jul 12 2013 2:40 am

@ Patrick.. Klopt, de eerste drie foto's zijn in een sessie genomen, op een zonnige avond.
Moet nog beter met belichting leren omgaan :D

Joe

Bericht door Joe » za jul 13 2013 10:16 pm

Vandaag weer eens wat kiekjes genomen :D :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JanJacob
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanJacob » zo jul 14 2013 2:05 am

Hoi. Dit staat in foto presentaties. Mag ik je toestemming om iets over de inhoud van de foto's te zeggen?

Joe

Bericht door Joe » zo jul 14 2013 2:52 am

JanJacob schreef:Hoi. Dit staat in foto presentaties. Mag ik je toestemming om iets over de inhoud van de foto's te zeggen?
Tuurlijk, JanJacob.. Ga uw gang!

Wolf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Wolf » zo jul 14 2013 11:34 am

Foto 1 (eerste post) is echt mooi. Foto 2 en 3 komen heel onnatuurlijk over door de voeten zo dicht bij elkaar te zetten.
D7000 + een paar kilo glas
http://www.wolfgram.nl

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Vincent » zo jul 14 2013 1:32 pm

Off topic: het valt me als eerste op dat op alle foto's de veters verticaal gedraaid staan. Dat betekent dat de bovenste lus dezelfde kant op ligt als de onderste. Als je de bovenste lus de andere kant op strikt dan blijft de veter mooi horizontaal én gaat hij minder snel los.

Staat nog beter op de foto ook ;)

En voor mij ook foto 1. Maar na 7 foto's die vrijwel gelijk zijn is de lol van het kijken er wel een beetje af. Iets meer variatie, zou wenselijk zijn.
Fin.

Joe

Bericht door Joe » zo jul 14 2013 6:25 pm

Wolf schreef:Foto 1 (eerste post) is echt mooi. Foto 2 en 3 komen heel onnatuurlijk over door de voeten zo dicht bij elkaar te zetten.
@ Wolf.. Dankjewel, vind hem zelf ook geslaagd :D Wat betreft foto 2 en 3 zijn de poses niet heel top, inderdaad. Dit, om iets meer nadruk op de achtergrond te leggen :)

djunclesam schreef:Off topic: het valt me als eerste op dat op alle foto's de veters verticaal gedraaid staan. Dat betekent dat de bovenste lus dezelfde kant op ligt als de onderste. Als je de bovenste lus de andere kant op strikt dan blijft de veter mooi horizontaal én gaat hij minder snel los.

Staat nog beter op de foto ook ;)

En voor mij ook foto 1. Maar na 7 foto's die vrijwel gelijk zijn is de lol van het kijken er wel een beetje af. Iets meer variatie, zou wenselijk zijn.
Hahaha, een hele mooie opmerking over de veters! Maar ik probeer mijn 'lace job' in orde te hebben, ook op foto's :D Ik strik ze opzettelijk 'curvey', maar niet helemaal verticaal gestrikt. Eerder diagonaal, hehe..
Verder heb ik mijn camera niet zo lang.. Dus het zal wat tijd kosten voor ik wat meerdere fotosessies erop heb zitten. Maar in vergelijking met de meeste 'sneakerheads' houd ik best veel rekening met het variëren van poses, settings en schoenen.

Mijn mijn tijdelijke digitaal cameraatje heb ik de laatste tijd wel wat leuks vast kunnen leggen, alleen fototechnisch niet heel bijzonder :huh:
Voorbeeld, foto's op mijn instagram account:

foto 1

foto 2

foto 3

Misschien een idee om dit over te doen met mijn DSLR.

De volgende fotosessie die ik gepland heb zal 's avonds plaatsvinden. Hier een foto als voorbeeld.

Verder ga ik er vanuit dat de meeste van jullie niet bekend zijn met deze vorm van fotografie, dus ik zal het forum niet overloaden met sneakerpics en me bescheiden opstellen :D Maar jullie feedback om mijn foto's te verbeteren is erg welkom!

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » zo jul 14 2013 6:39 pm

Ik vind de opnamen, de manier van benadering eigenlijk wel prima.
Heel "toegankelijke" foto's die eigenlijk dicht bij de kijkers staan.
Alleen de kleurweergave, witbalans e.d., daar is nog wel wat aan te verbeteren (in nabewerking)..
Vriendelijke groet, Léon Obers

JanJacob
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanJacob » zo jul 14 2013 9:01 pm

Joe schreef:
JanJacob schreef:Hoi. Dit staat in foto presentaties. Mag ik je toestemming om iets over de inhoud van de foto's te zeggen?
Tuurlijk, JanJacob.. Ga uw gang!
Ik hou wel van de nabewerking. Tja, het is niet kleurecht, maar ik krijg er een beetje een zomeravondgevoel van. Als sneakerfoto's vind ik er vaak nog te veel broek en omgeving op staan. Ook zijn de achtergronden goed uitgezocht, maar ik zou ervoor kiezen de sneakers er toch nog meer uit te laten springen. Dus: Wat dichter op die sneakers en diafragma een beetje knijpen, zodat die echt de hoofdrol hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”