Is dit iets wat normaal is? Is er iets aan te doen? Misschien een andere oogschelp kopen?
Als dit trouwens op de verkeerde plek staat, graag deze vraag verplaatsen naar de correcte plaats

Bij toenemende afstand neemt de kijkhoek in de zoeker af (wordt smaller), dus zie je dan minder.skyfox schreef:Wellicht kan ik eens kijken of ik meer zie als ik het rubberen kapje verwijder. Ik zou juist verwachten dat ik meer zie als ik meer afstand neem tot de zoeker.
Dag Richard,skyfox schreef:Jan, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik zou het toch wel fijn vinden om meer in een oogopslag te zien, ook van m'n instellingen onderaan. Wellicht kan ik eens kijken of ik meer zie als ik het rubberen kapje verwijder. Ik zou juist verwachten dat ik meer zie als ik meer afstand neem tot de zoeker.
Een andere camera, een mooie d800 bijvoorbeeld, zou zeker fijn zijn, maar ik heb er helaas het geld niet voor... Een andere oogschelp zou wel moeten kunnen, als dat zou helpen.
Wie kan mij nog meer voorzien van suggesties? Ik ben vast niet de enige die dit ervaart een een oplossing zoekt.
Groeten, Richard.
Ik heb net nog eens gekeken, maar ik herken dit probleem totaal niet.skyfox schreef:Waar ik mij bij mijn D7000 aan stoor is dat ik niet in 1 oogopslag het complete beeld van mijn viewfinder/zoeker kan zien. Als ik mijn oog tegen de zoeker zet dan moet ik mijn oog bewegen om de hoeken van het beeld en de camera informatie onderin beeld te kunnen beoordelen.
Is dit iets wat normaal is? Is er iets aan te doen? Misschien een andere oogschelp kopen?
Als dit trouwens op de verkeerde plek staat, graag deze vraag verplaatsen naar de correcte plaats