iefie schreef:Dus eigenlijk moet je zijn present kopen en ben je klaar. Toch? Is heel interessant maar je moet wel weten hoe je een goeie present kan maken. Mij lukt dat niet.
Verstuurd van mijn GT-P5110 met Tapatalk
Zo zou je het kunnen gebruiken inderdaad.
Echter wat Guy doet is een "leergang" verkopen.
Hij leert je dmv. "members webcasts" (inmiddels meer dan 100 uur) verschillende aspecten van foto-processing en bewerking, zoals; bereik, contrast, verscherping, kleurcorrectie, witbalans, doordrukken & tegenhouden, huidverzachting, bleken etc etc.
Op basis van deze inzichten kan je dus zijn basis-actions leren begrijpen, zelf te maken en toe te passen op een manier die voor jouw foto's gelden.
Zijn actionset is eigenlijk meer gericht op "workflow". De actionset kan je namelijk, via een droplet, loslaten op grote hoeveelheden foto's zonder dat je ernaar hoeft om te kijken en toch weten dat het eindresultaat een gemiddeld héél goed resultaat geeft. Een resultaat om vanuit dat punt creatief je foto's te gaan bewerken.
Ik ken geen enkele plugin, of wat dan ook, wat dit resultaat, altijd, op wat voor foto dan ook, bereiken kan. Gemiddeld kost het je (of eigenlijk meer je PC dan jij) ongeveer 30 sec per foto.
Hierna gebruik je je geleerde inzicht om de puntjes op de i te zetten indien wenselijk.
Zoals eerder gezegd; het kost je wat €, maar naar mijn idee elke cent waard. Geen cameraupgrade, lens of programma kan je in deze tijdspanne zo'n resultaat geven
Het moge duidelijk zijn; ik ben "fan" van de beste man
A.s. vrijdag geeft hij weer een "open" webcast, ik zal hier weer een apart draadje voor maken.
PS. mocht iemand nu ook een "Guy Gowan member" willen worden, laat mij het even weten svp.
Ik kan je wel wat tips geven t.a.v. welke webcasts belangrijk zijn als je nieuw bent. De website is op dit moment nogal een doolhof als je pas binnen komt vallen (er word druk gewerkt aan een duidelijkere website...).
Ik volg hem nu bijna 2 jaar dus dan is het een stuk minder verwarrend