Ik probeerde te zoeken maar vond het antwoord niet. Als er een thread al is hoor ik het wel.

Mijn probleempje. Nieuwe D7100 en daarbij besluit om me in de fotobewerking te verdiepen, dus RAW fotograferen. Zo bedacht zo gedaan en het hele weekend érg veel foto´s geschoten. Ik heb een memory card van 36 GB, die ik elke avond heb leeggemaakt. Vrijdag 500+ foto´s, gisteren hetzelfde. Gekopieerd op harde schijf en veiligheids kopie externe harde schijf (500 GB), waarna kaart leeggemaakt.
En dus vandaag alweer. Wat blijkt? Computer zit vol! Externe harde schijf nog net niet. De foto's zijn van deelnemers van NK dressuur Hoofddorp, dus wil liever niet zomaar deleten, misschien verzin ok nog een manier om ze te vermarkten. Of stel dat ik iemand een keertje tegen het lijf loop: Ja hoor, ik had leuke foto's van je in 2013, maar moest ze even deleten ivm ruimtegebrek. Optie 1 is uiteraard jpeggen, dan heb ik ze tenminste, en RAWs deleten. Toch zou ik dat nog niet willen doen want als ik tijd heb (half augustus

Hoe doen jullie dit? De toppers (stel, van 1500 foto's 150 stuks) in RAW opslaan (voor bewerking) en de rest jpeg? Of gewoon alles met RAW en al opslaan in de cloud of ergens? Tientallen externe hardeschijven aanschaffen (nb in 1 TB passen maar 28 memorycards van 36 GB)?

Alvast dank voor het meedenken.