24 Heures du Mans 2013

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Michele
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

24 Heures du Mans 2013

Bericht door Michele » wo jun 26 2013 11:12 pm

Oké, de plaatjes voor de klanten zijn op één na de deur uit, dus nu mag ik even wat voor mezelf doen.
Le Mans 2013 was voor mij als vanouds. Dat wil zeggen: om de een of andere reden heb ik na vier jaar publiceren nog steeds geen permanent vestje, hoewel mijn klantenaantal wel toeneemt. Dat betekent creatief omgaan met je tijd. Ik had als doelstelling AF Corse voor een tweetal artikelen, de Legends race voor een artikel, Toyota als aanvulling op een artikel en dan nog wat eigen creativiteit botvieren voor mijn portfolio en in de hoop dat ik nog wat losvast kan slijten ergens aan een redactie. Met een niet-permanent hesje heb je dan maximaal 4 uur track time en 2 uur pit-time per dag. Ik wist dit al vooraf en daarom was ik op test day ook al aanwezig om wat platen te schieten die ik dan tijdens de "echte" 24 uren niet hoefde te maken. En dan maar hopen dat het weerbericht klopt..... Ja dus. Matig weer ook voor het echie, behalve zo tegen het einde van de race, toen het zonnetje ging meedoen.

Alvast n paar plaatjes, meer in de loop van deze week als ik ook door de Ferrari's heengeploegd ben:

1 Rebellion pit stop
Afbeelding

2 Aston refuelling
Afbeelding

3 Toyota...
Afbeelding

4 ....meer Toyota...
Afbeelding

5 ...en nog meer Toyota
Afbeelding

6 Nog een paar uur te gaan.
Afbeelding

7 Verliezen van degene die achter je rijdt.
Afbeelding

8 Finish zonder prijzen voor Corvette
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Michele op wo jun 26 2013 11:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com

Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Re: 24 Heures du Mans 2013

Bericht door Replay » wo jun 26 2013 11:41 pm

Gave foto's en heel anders dan die van mij.
Foto's zoals foto 2 had ik me een paar jaar geleden op gefocust. Alleen de tankmannetjes fotograferen tijdens een pitstop. Soms als close-up op de slang en handschoenen en soms via zijn eigen spiegelende vizier van zijn helm. Die staan ook ergens hier op het forum.
Foto 5 is ook zoiets. Puur op de monteurs gericht.... heerlijk.
Foto 7: Verliezen van de auto die achter je rijdt? Dit is wel Toyota nr 7 (rode spiegels) en die is 4e geworden. De ander Toyota nr 8 (witte spiegels) is als 2e gefinished achter deze Audi.
Maar wel een gave plaat met de focus op de tweede auto.
Ik zie wel dat jij je flitser in de pitlane hebt gebruikt. Die van mij is alleen overdag uit mijn vest geweest en tijdens de parade als invulflits. De pitlane is 's-avonds zo mooi verlicht dat ik het zonde vond om daar te flitsen en zo meer sfeer te pakken. Maarja, ieder zijn eigen stijl.

Er zijn steeds meer fotografen die een tijdelijk vestje hebben voor track. Ik mag me gelukkig prijzen dat ik dat niet had. Dat was ook 1 van de reden dat ik voor zowel Le Mans als Supercar Challenge heb gekozen, in hetzelfde weekend. Anders kom ik volgend jaar mogelijk in de problemen als ik een jaar oversla.

Groeten Roel.

Michele
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Michele » wo jun 26 2013 11:46 pm

Replay schreef:Foto 7: Verliezen van de auto die achter je rijdt? Dit is wel Toyota nr 7 (rode spiegels) en die is 4e geworden. De ander Toyota nr 8 (witte spiegels) is als 2e gefinished achter deze Audi.
Verrek, dat zie ik nu pas... Nou ja... Toyota heeft 't nog steeds verloren.
Replay schreef:Ik zie wel dat jij je flitser in de pitlane hebt gebruikt. Die van mij is alleen overdag uit mijn vest geweest en tijdens de parade als invulflits. De pitlane is 's-avonds zo mooi verlicht dat ik het zonde vond om daar te flitsen en zo meer sfeer te pakken. Maarja, ieder zijn eigen stijl.
Doorgaans flits ik op een langeer sluitertijd. Dan heb je dynamiek én scherpte. Los daarvan zijn mijn camera's niet zo goed in hoge ISO. D2X is op 400 al een klein drama en een D300 is boven de 800 ook niet helemaal fris vind ik.
www.cars-at-speed.com

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » do jun 27 2013 12:04 am

Wat de D2X betreft heb je helemaal gelijk. Ik heb twee D2Xs-en gehad en daarbij gebruikte ik de flits ook. Maar dan wel op 1/60ste tot 1/30ste en op het tweede gordijn. Dan heb je nog steeds volledige scherpte maar ook de sfeer van de pitlane. Tevens zit er dan veel beweging in b.v. de monteurs die met de banden wegrennen of juist de auto die binnen komt rijden. Soms gebruikte ik ook een kabel en hield de flits in mijn linker hand. Dan komt de flits van links terwijl de foto frontaal is genomen. Geeft een heel apart beeld wanneer je een rijder in de auto wil fotografen.
Dit jaar heb ik het zonder flits geprobeerd en dat beviel me eigenlijk ook wel.

Groeten Roel.

Michele
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Michele » do jun 27 2013 12:28 am

Flitsen doe ik standaard op 2e gordijn. Oogt natuurlijker voor racerij. Pitshots boven zijn allemaal tussen 1/25 en 1/60 als ik me niet vergis, hoewel ik ook gehobbied heb met 1/15.. Ben d'r trouwens achter dat je met een SB800 helemaal leuke dingen kunt doen icm de cameraflits van de D300 als master. Dan kan je de SB800 namelijk als remote inzetten en dat werkt goed. Flits op de camera op 1/125 vermogen en dan flitsen met de SB800. Geen kabel nodig!
www.cars-at-speed.com

alexblok
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door alexblok » do jun 27 2013 8:31 pm

Dit kan ik samenvatten in een paar woorden... "wat een MEGA vette foto's!" :shock:
Nikon D7100
Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX
Tokina AT-X 116 PRO DX II 11-16mm f/2.8

https://www.flickr.com/alexblok

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » do jun 27 2013 9:31 pm

Ik ga heel eerlijk zijn. Ik vind deze serie erg gaaf, maar moet wel bekennen dat de stijl van Roel mij meer aanspreekt. Maar dat heeft natuurlijk niets met jouw kwaliteiten te maken, maar puur met persoonlijke smaak.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Michele
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Michele » ma jul 15 2013 6:34 pm

Nog wat plaatjes van Le Mans:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
www.cars-at-speed.com

EviZ
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door EviZ » ma jul 15 2013 10:07 pm

Echt een toffe serie!

Thor
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Thor » di aug 13 2013 12:10 am

Prachtig! Hier leer ik weer veel van, bedankt voor de technische uitleg van beiden!! TOP! :-)
met de groeten uit Lelystad
Nikon D300s Nikkor 16-85 / 18-200 / 70-300 Samyang 85:1.4 Nikon SB600 D70/D60/P600/S3500 & FZ1000

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”