nou zelfs dat lukt me echt niet haha ik doe toch echt steeds wat jullie zeggen (althans denk ik )
maar goed...ik ben nu terug van een middagje Zaandam.. ik heb 2 tijdschriften beginnende fotografie en 2 boeken van Nikon meegenomen.
ik wil zeker een cursus gaan volgen.
dat was ik ook al zeker van plan.
maar ervaringen op een forum krijgen vind ik ook zeker heel fijn.
ik begrijp dat sommige nu denken (en die het ook schrijven) dat als ik honderd foto's achter elkaar schiet (bewijs van spreken) dat dat geen fotograferen is.
ik heb het misschien verkeerd geformuleerd.
ik hou gewoon heel erg van foto's en als ik een leuk dagje heb dan blijf ik foto's achter elkaar schieten omdat ik overal een foto van wilt hebben.
niet perse om dat ik dan 1 goede foto heb (ik heb ook meer al 40.000 foto's op mijn computer staan )
vaak schiet ik snel omdat ze dan net even leuk staan of leuk momentje is.
en omdat ik dan niet weet hoe mijn camera echt goed werkt dan schiet ik maar met de auto knop, of een knop er naast die zonder flits.
vaak blijkt achteraf op computer scherm dat ze niet allemaal scherp zijn en dat is dan een baal momentje.
als ik echt mijn tijd ervoor neem voor bijv. een bloem dan probeer ik natuurlijk alle standen uit.
ik ben gisteren ook hele dag bezig geweest met de M,A,S,P standen.
van mijn honden maar op computerscherm waren deze dus met bewegen allemaal onscherp
vandaar dat ik meteen op dit forum ben gaan vragen.
ik zie soms met de Nikon d3100 de mooiste foto's ook van de huisdieren die er rennend haarscherp opstaan.
en dan denk ik tot mijn grote frustratie verdorie waarom lukt mij dat nou niet.
maar ik zal in de boeken duiken en eerst maar na het lezen weer opnieuw proberen voordat ik weer op het forum begin te raas kakelen