ik begrijp wat je bedoeld en dat is ook wel zo..emdeklerk schreef:"ik begrijp dat sommige nu denken (en die het ook schrijven) dat als ik honderd foto's achter elkaar schiet (bewijs van spreken) dat dat geen fotograferen is.
ik heb het misschien verkeerd geformuleerd.
ik hou gewoon heel erg van foto's en als ik een leuk dagje heb dan blijf ik foto's achter elkaar schieten omdat ik overal een foto van wilt hebben.
niet perse om dat ik dan 1 goede foto heb (ik heb ook meer al 40.000 foto's op mijn computer staan )
vaak schiet ik snel omdat ze dan net even leuk staan of leuk momentje is.
en omdat ik dan niet weet hoe mijn camera echt goed werkt dan schiet ik maar met de auto knop, of een knop er naast die zonder flits.
vaak blijkt achteraf op computer scherm dat ze niet allemaal scherp zijn en dat is dan een baal momentje."
Sorry, maar je bevestigt juist de stelling...
Wat heeft het voor zin "de standen uit te proberen" als je geen benul hebt waar ze voor zijn en wat ze doen? Zoals gezegd, het is allemaal niet moeilijk, maar je moet wel enige elementaire kennis opdoen.
want als je het niet weet, komt de echt mooie foto er ook nooit.
die cursus wil ik ook echt gaan doen en daarom heb ik nu ook de 2 boeken en de tijdschriften aangeschaft
alleen proberen kan geen kwaad toch al zeg ik het zelf.
iets zelf proberen uit te vinden doe ik niemand kwaad mee.
ik zie en begrijp wel waar de knoppen voor zijn (kan ook niet moeilijk zijn want als je op het minnetje drukt staat de uitleg er bij)
maar toch mislukt er weleens nog wat dus de benodigde kennis heb ik gewoon helaas nog niet.
daar ga ik nu aan werken