mmuetst schreef:Die zou ik ook niet adviseren, De koppeling van deze flitsers is zeer zwak zeker als je er een softbox aan hangt.
Ik zou eens kijken naar een betaalbare Linkstar flitser, deze hebben een Bowens koppeling die veel steviger is.
Ik heb zelf die Falcon Eyes gehad, maar ben toen snel overgestapt op flitsers van Calumet (deze worden niet meer verkocht, type Genesis). Bonjourfoto verkoopt dat merk ook (bedoel dan wel Linkstar).
Linkstar Studioflitsset FSDK-200 is wel duurder in een set €379,- maar een stuk beter (misschien kun je deze set nog voor een betere prijs krijgen, daar heb ik niet naar gekeken).
Falcon Eyes heeft ook flitser series met bajonet (inderdaad beter), net zoals Linkstar flitsers heeft met het een eenvoudig niet-bajonetsysteem. Beide merken hebben een breed assortiment, van instapsegment tot (semi)professionele apparatuur.
Het is niet zo dat met het eenvoudige "ronde hals-klemsysteem" de softboxen eraf vallen. Dat gebeurt niet, omdat voor dit systeem ook geen grote en zware accessoires verkocht worden. Dat assortiment gaat maar tot softboxen van 50x70 cm en die zijn heel licht. Wil je een ø200 cm octabox of 180x40 striplight, dan zijn deze enkel beschikbaar voor bajonet-aansluitingen. Dat zit inderdaad muurvast. Je betaalt er wel iets meer voor, maar de flitsers zijn beter, sneller, nauwkeuriger instelbaar en je hebt 10x meer keus aan accessoires (beauty dishes!!)
Wellicht is dit nog interessant om te lezen.
http://www.bonjourfoto.nl/How-To/5-tips ... tsset.html" onclick="window.open(this.href);return false;