DX Objective
- royrich
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
DX Objective
Geachte Dame/Heer,
Op de website van (Hans Braakhuis) over Nikon apparatuur, met name DX objectiven, staat op de Belgische prijslijst (september 2007) betreft de Nikkor 17-55mm f2.8 G AF-S DX IF ED objective, een basisprijs van 1337,78 euro.
Bij Kamera Express te Rotterdam kost het 1429,00 euro.
Kent iemand winkels in Antwerpen of nabij Antwerpen waar ik het goedkoper kan kopen dan 1337,78 euro?
Ik wil niet via Internet kopen, voor mij is altijd "boter bij de vis" A.U.B.
Bijvoorbaat mijn dank.
Royrich.
Nikon; D80, Nikkor; Dx 18/200 VR, Nikon; SB-800 flitser
Manfrotto; model 390
Op de website van (Hans Braakhuis) over Nikon apparatuur, met name DX objectiven, staat op de Belgische prijslijst (september 2007) betreft de Nikkor 17-55mm f2.8 G AF-S DX IF ED objective, een basisprijs van 1337,78 euro.
Bij Kamera Express te Rotterdam kost het 1429,00 euro.
Kent iemand winkels in Antwerpen of nabij Antwerpen waar ik het goedkoper kan kopen dan 1337,78 euro?
Ik wil niet via Internet kopen, voor mij is altijd "boter bij de vis" A.U.B.
Bijvoorbaat mijn dank.
Royrich.
Nikon; D80, Nikkor; Dx 18/200 VR, Nikon; SB-800 flitser
Manfrotto; model 390
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste RoyRich,
In de Belgische prijslijst staan prijzen inclusief en exclusief BTW.
De meeste winkels vermelden alleen inclusief BTW.
De adviesprijs die je noemt is de prijs excl BTW, inclusief BTW is dat EURO 1618.
Groeten, Gijs Sandberg
In de Belgische prijslijst staan prijzen inclusief en exclusief BTW.
De meeste winkels vermelden alleen inclusief BTW.
De adviesprijs die je noemt is de prijs excl BTW, inclusief BTW is dat EURO 1618.
Groeten, Gijs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Ssssst, niet weer over die lens beginnen, anders gaat ook deze draad op slot. Zie ook http://www.nikon-club-nederland.nl//for ... php?t=5018mikemix schreef:Fijne lens hoor!
Ik kan me er nog steeds over verbazen

Hihi, je hebt gelijk remossremoss schreef:Ssssst, niet weer over die lens beginnen, anders gaat ook deze draad op slot. Zie ook http://www.nikon-club-nederland.nl//for ... php?t=5018mikemix schreef:Fijne lens hoor!

- hans1956
- Regiocoördinator
Re: DX Objective
In Nederland: http://www.topdeals.nl/catalog/product_ ... ts_id=2145royrich schreef: Kent iemand winkels in Antwerpen of nabij Antwerpen waar ik het goedkoper kan kopen dan 1337,78 euro?
In België
Het is € 20 meer maar: http://www.fotorembrandt.be/content/4513/site/4168 en twee jaar garantie!
gr Hans
- hans1956
- Regiocoördinator
Nee, ik heb de Nikkor 105mm micro VR bij Konijnenburg in Turnhout aangeschaft. Ik kreeg ook twee jaar garantie. Denk wel dat ik deze lens via Turnhout België moet aanbieden aan Nikon Europa voor reparatie.Roelof schreef:Was er niet iets dat die twee jaar garantie alleen maar voor in België woonachtige consumenten gold?
Gr. Hans
-
- Clublid
ik heb eens een testfoto geplaatst om de kwaliteit 17-55 te laten zien. Men keek niet meer naar de technische kwaliteit maar de foto werd afgebrand omdat hij niet creatief was. De topic ging uiteindelijk helemaal niet meer over de vraag hoe de kwaliteit lens is.remoss schreef:Ssssst, niet weer over die lens beginnen, anders gaat ook deze draad op slot. Zie ook http://www.nikon-club-nederland.nl//for ... php?t=5018mikemix schreef:Fijne lens hoor!
Nu plaats ik geen foto's meer en probeer niet meer te reageren op vragen kwaliteit lenzen.
Maar nou reageer ik toch weer

- a90
- Forumlid
Bedenk je nog wel dat deze niet optimaal werkt op de FX camera van Nikon. Er wordt dan teruggeschakeld in megapixels van 12 naar 6.royrich schreef:Dame/Heer,
Ik dank U allen voor uw reactie en tips, en ik zal u allen berichten wanneer ik dat 17-55mm in het bezit heb. I hope soon!
Nogmaals Thanks
Royrich
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
-
- Clublid
Klopt dit wel? Dit zou betekenen dat een DX lens op en D2X met 12,4 Megapixel betere kwaliteit levert dan op een D3 in DX mode.a90 schreef:Bedenk je nog wel dat deze niet optimaal werkt op de FX camera van Nikon. Er wordt dan teruggeschakeld in megapixels van 12 naar 6.royrich schreef:Dame/Heer,
Ik dank U allen voor uw reactie en tips, en ik zal u allen berichten wanneer ik dat 17-55mm in het bezit heb. I hope soon!
Nogmaals Thanks
Royrich
DX lenzen op D3 dus evenveel pixels als een simpele compact camera?
Volgens brochure Nikon:
DX AF Nikkor: alle functies worden ondersteund, behalve de beeldgroottes FX-formaat (36x24) en 5:4 (30x24)
De D3 heeft op DX 5,1 MPixels.wil schreef:Klopt dit wel? Dit zou betekenen dat een DX lens op en D2X met 12,4 Megapixel betere kwaliteit levert dan op een D3 in DX mode.a90 schreef:Bedenk je nog wel dat deze niet optimaal werkt op de FX camera van Nikon. Er wordt dan teruggeschakeld in megapixels van 12 naar 6.royrich schreef:Dame/Heer,
Nogmaals Thanks
Royrich
DX lenzen op D3 dus evenveel pixels als een simpele compact camera?
Volgens brochure Nikon:
DX AF Nikkor: alle functies worden ondersteund, behalve de beeldgroottes FX-formaat (36x24) en 5:4 (30x24)
Meer pixels betekent niet betere kwaliteit. Meer pixels (op dezelfde sensorafmeting, dus kleinere pixels) betekent meer ruis en meer bewegingonscherpte.
Alleen als je heel groot gaat afdrukken heb je meer pixels nodig met als nadeel meer ruis en meer bewegingsonscherpte. Dit is echter in studio opstellingen wel op te lossen.
Maar als je een D3 koopt is het idd niet zo slim om er DX objectieven bij te kopen. Dan kun je beter een D2Hs kopen. Dan heb je 4,1 MP's op DX. Één stop minder gevoelig dan de D3, maar veel goedkoper.
Laatst gewijzigd door yoyo op zo sep 30 2007 12:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- a90
- Forumlid
Wil, dit is nu juist het probleem. De compatabiliteitsmodus van de D3 schakelt terug van 12mpix full frame naar DX crop 6mpix.
Voor mij de reden om de 17-55 juist te verkopen omdat ik anders in dat bereik onvoldoende mpix heb. (vind ik dan, ik kan dan net zo goed met een d50 aan de gang)
Ander nadeel is dat de 400mm objectieven dat ook weer gewoon zijn en zich dus niet gedragen als 600mm's
Verder zijn de voordelen meer dan de nadelen
Voor mij de reden om de 17-55 juist te verkopen omdat ik anders in dat bereik onvoldoende mpix heb. (vind ik dan, ik kan dan net zo goed met een d50 aan de gang)
Ander nadeel is dat de 400mm objectieven dat ook weer gewoon zijn en zich dus niet gedragen als 600mm's
Verder zijn de voordelen meer dan de nadelen

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul