Ah, daarom kreeg ik de tip om de aankoop 17-55 uit stellen van de Nikon Europe medewerker enkele maanden geleden. Prive heb ik dus wel de 17-55 op een D200. Maar op mijn werk gebruik ik de de D2Xs. Aangezien ik deze over 2 jaar weer ga vervangen investeer ik voor deze camera niet meer in DX. De 2 nieuwe lenzen die in november uitkomen probeer ik te financieren. Anders heb ik toch een groothoek probleem als ik niet voor de 17-55 ga.a90 schreef:Wil, dit is nu juist het probleem. De compatabiliteitsmodus van de D3 schakelt terug van 12mpix full frame naar DX crop 6mpix.
Voor mij de reden om de 17-55 juist te verkopen omdat ik anders in dat bereik onvoldoende mpix heb. (vind ik dan, ik kan dan net zo goed met een d50 aan de gang)
Ander nadeel is dat de 400mm objectieven dat ook weer gewoon zijn en zich dus niet gedragen als 600mm's
Verder zijn de voordelen meer dan de nadelen
DX Objective
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- a90
- Forumlid
Het groothoek probleem valt wel mee WIl. De 17-55 gedraagt zich als een 25.5 - 82.5 objectief op DX formaat. De 24-70 voor FX komt daarmee aardig in de buurt en er zal derhalve 1 objectief nodig zijn om deze te vervangen. De 14-24 zal nog veel breder gaan.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
-
- Clublid
Maar ik moet nog minstens 2 jaar met de D2X doen. Dan is 24 toch te weinig. Vandaar dat ik toch de 14-24 erbij wil hebben.a90 schreef:Het groothoek probleem valt wel mee WIl. De 17-55 gedraagt zich als een 25.5 - 82.5 objectief op DX formaat. De 24-70 voor FX komt daarmee aardig in de buurt en er zal derhalve 1 objectief nodig zijn om deze te vervangen. De 14-24 zal nog veel breder gaan.
En voor dagelijks gebruik heb ik toch liever een robuuste D3 dan een D300 waar ik wel de DX lenzen zou kunnen gebruiken.
Natuurlijk makkelijk praten als je niet zelf hoeft te betalen.

Prive zou het wel de D300 worden.
- foto-ed
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Tegen die tijd is er al wel weer een D3x uitgebracht met 21MP en in DX mode +/- 10MP... Ik heb ook de 17-55 2.8 en ik houd deze lekker. Ik schiet alleen trouwreportages dus heb niet zo veel aan een 20MP camerawil schreef: Maar ik moet nog minstens 2 jaar met de D2X doen. Dan is 24 toch te weinig. Vandaar dat ik toch de 14-24 erbij wil hebben.
En voor dagelijks gebruik heb ik toch liever een robuuste D3 dan een D300 waar ik wel de DX lenzen zou kunnen gebruiken.
Natuurlijk makkelijk praten als je niet zelf hoeft te betalen.![]()
Prive zou het wel de D300 worden.

- a90
- Forumlid
Nog even belangrijk vorrdat er misverstanden over bestaan. Als een 24-70Fx op een Dx wordt gemonteerd dan wordt dat een objectief dat zich gedraagt als een 36x105 

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
- royrich
- Clublid
wil schreef:ik heb eens een testfoto geplaatst om de kwaliteit 17-55 te laten zien. Men keek niet meer naar de technische kwaliteit maar de foto werd afgebrand omdat hij niet creatief was. De topic ging uiteindelijk helemaal niet meer over de vraag hoe de kwaliteit lens is.remoss schreef:Ssssst, niet weer over die lens beginnen, anders gaat ook deze draad op slot. Zie ook http://www.nikon-club-nederland.nl//for ... php?t=5018mikemix schreef:Fijne lens hoor!
Ik kan me er nog steeds over verbazen
Nu plaats ik geen foto's meer en probeer niet meer te reageren op vragen kwaliteit lenzen.
Maar nou reageer ik toch weer