Kijk... Nu komen we ergens... Punt is dat dat dit in basis geen geslaagde foto is. nIet als foto... En dus ook niet in de nabewerking
Ik blijf het een knip/plak plaat vinden. Sorry... Als ik je een advies mag geven. Bedenk wat voor foto je wilt maken. Maak je plan... Foto..en bewerk hierna zonodig na. Maar wel zo min mogelijk. Stap niet in de de valkuil die nabewerken heet... De foto zelf moet je basis zijn...Je nabewerking slechts een toevoeging.
Standing in the Rain Pt.2
- Rinaldo Wolvers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Standing in the Rain Pt.2
Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.
- Remon
- Forumlid
Hoe zou jij een silhouette van iemand maken waarbij je het gezicht ook nog deels ziet?
Gear: Nikon D90 + Grip - Nikon AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G - Nikon AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G - Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G - 2x Nikon Speedlight SB-24
Mijn foto's kunnen soms apart zijn bewerkt!
- justme
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wolfman schreef: Toch denk ik... Waarom neem je de gegeven feedback niet aan?
zat even te lezen, maar ik kon de feedback in dit topic niet vinden, of ik moet andere berichten gemist hebben?
- Rinaldo Wolvers
- Forumlid
Dan ga je eigenlijk een beetje de "low key" kant op he... Waar ikzelf soms aan het experimenteren ben is een opstelling met subtiel (evt met een kleurgel) licht vanaf de achterzijde en een enkele flitser vanaf de zijkant/voorzijde die zachtjes inflitst... Volgens mij niet eens zoveel anders als jij bedoeld?? Ik heb hiervoor twee kleine studioflitsers gebruikt aan de achterzijde, die kruislings langs het model strijken om het model los te maken van de achtergrond. Terwijl de te belichten delen van het gezicht/lichaam uitgelicht worden door een enkele flitser.Remon schreef:Hoe zou jij een silhouette van iemand maken waarbij je het gezicht ook nog deels ziet?
@wiebeterpsta: Door een enkel zinnetje te quoten trek je een verhaal uit zijn verband. Volgens mij heeft TS geen problemen met mijn reactie's. Waarom zou jij dat dan wel hebben

- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Inderdaad wat verwarrend, er is inderdaad een ander topic met dezelfde foto's.wiebeterpstra schreef:zat even te lezen, maar ik kon de feedback in dit topic niet vinden, of ik moet andere berichten gemist hebben?Wolfman schreef: Toch denk ik... Waarom neem je de gegeven feedback niet aan?
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 34&t=50619" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien beter de draadjes bij elkaar te voegen. Hetzelfde onderwerp twee keer apart behandelen lijkt me niet de goede insteek.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Remon
- Forumlid
verschil tussen de twee draadjes is dat dat presentatie was, en dit kritiek...
Gear: Nikon D90 + Grip - Nikon AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G - Nikon AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G - Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G - 2x Nikon Speedlight SB-24
- Rinaldo Wolvers
- Forumlid
En die heb je gekegen. Plus een aanbod om eens verder te experimenteren