Wie kan me vertellen met wat voor middelen je nu echt het best je frontglas van je objectief kunt reinigen?
Groet....Willem

Zou ik niet doen. WC papier is nogal vezelig en laat kleine pluisjes na. Pluisje die later IN je camera belanden... en dat wil je niet.Hans Braakhuis schreef:
Neem een stukje WC-papier en maak daarmee de bajonet schoon.
Goed lezen Hans!Hans Braakhuis schreef: Lees een de de info van Nikon Service om geen adem te gebruiken om je objectief aan de voorkant schoon te maken.
http://support.nikonusa.com/app/answers ... amera-lens" onclick="window.open(this.href);return false;?
Jammer, want het beademen is iets wat ik veel gedaan heb.
Nee hoor, da's gewoon zowat een letterlijke vertaling van die USA tekst...Hans Braakhuis schreef: De Nederlandse Nikon Service is minder overtuigend:
https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... /kw/schoon" onclick="window.open(this.href);return false;
Willem, begrijp me niet verkeerd.Willem Focus schreef: @ Jos, ik kan tegen een stootje hoor dat weet je, dus geef me maar de volle laag de volgende keer.![]()
Groet....Willem
door Piepenholleke » ma, 23 jul 2012 14:53
Hoi Agfa,
Jaren gebruik gemaakt van een Kodak lens cleaner met versleten (zachte) zakdoek en een blaaskwastje voor het reinigen van mijn objectieven/filters. Bij aanschaf van een nieuw objectief-reinigings setje wist ik, na het lezen van enkele gebruiksaanwijzingen over de reinigingsvloeistoffen, niet goed waar ik voor moest kiezen. Uiteindelijk gekozen voor een compleet reinigings setje van Carl Zeiss Lens Cleaning Kit (lenskwastje, lensreigingingsvloeistof, microvezeldoekje en vochtige lensdoekjes dit alles in een degelijk etui).Dit alles gelet op de reputatie van Carl Zeiss. Geen goedkoop setje maar met wat zoeken op internet, kun je jezelf wat voordeel doen. Ik ben toen uitgekomen bij Dixons voor ongeveer €20,-. Ik vertrouw er dan maar op dat de firma Carl Zeiss zijn (goede-) naam niet verkwanselt aan een slecht reinigingsproduct. Met de "voorkomen is beter dan genezen" stelling, hoop ik weer jaren vooruit te kunnen.Met vriendelijke groet,
Huub.