Zoekfunctie op website

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Zoekfunctie op website

Bericht door Jos » wo sep 25 2013 8:06 am

Het werkt nu in de proefopstelling! Ik heb de Turtleskin geheel gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd en ingesteld. Daarna ging het goed. Niks meer aan veranderen. Nu eerst kijken hoe stabiel en en ander is na toevoegen van niuwe foto's en dan online. De zoekfunctie werkt tot nu toe perfect.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Saturnus
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Saturnus » do sep 26 2013 9:21 pm

@Mauritz;

Ik loop al heel lang met 't idee om wat met mijn foto's te doen;
website bouwen heeft niet mijn sterkte belangstelling, en 't echte programmeren al helemaal niet;
ook geen tijd voor om dat eigen te maken.

Ik heb al goede dingen van Jalbum gehoord; met die zoekfunctie van Turle skin lijkt het mij
toch een keer leuk om mee te beginnen

Dank voor de tip
"....Ik zag net 2 fototoestellen, die een enorme klik samen hadden;...
..... bleken cameraatjes van elkaar te zijn "

Met vriendelijke groet
Saturnus

erikcreugers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door erikcreugers » zo okt 06 2013 3:51 pm

Installeer NOOIT een script (of extern programma) is een website die is opgebouwd in FrontPage. FrontPage genereert namelijk geen schone HTML code waardoor een extern script volledig het spoor bijster raakt zodra je dit bijvoorbeeld via een frame wil invoegen in de website. De reden hiervan is dat de CCS van een FrontPage website niet in een losse file op de webserver staat, maar gewoon is opgenomen in de HTML pagina. (CCS Cascade Style Sheet = het document dat de uiteindelijke vormgeving van een website bepaald, zodat deze op iedere pagina exact hetzelfde is).

Voor Wordpress en Joomla zijn tientallen plugins verkrijgbaar om exif-gegevens te tonen. Zelfs de Nikon Club maakt hier gebruikt van. Wellicht kan de webmaster van deze website aangeven welke plugin er gebruikt is. Zonder dat de TS overstapt op een dynamische website, en een host met database is het onmogelijk het gevraagde op de huidige website te integreren.
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”