Ik ben een van de kopers van de D600 die bewust deze camera heeft aangeschaft mét de kennis van het stofprobleem. Ik had de stellige overtuiging dat Nikon dit probleem goed zou oplossen dus maakte me dan ook totaal geen zorgen. Maar, na een reiniging bij Chipclean en een maand later naar Beverwijk om vervolgens te zien dat de sensor na 700 foto's weer vol zat, vergelijkbaar met een eerder door mij geposte foto van de sensor, had ik er aardig tabak van en heb dan ook vorige week, nét voor de aankondiging van de D610 afscheid genomen en heb de D800 aangeschaft. De ingeslagen weg van Nikon vind ik dan ook een bijzonder slechte reclame....dogo schreef:er was zooooveeeel bekend over de sensor problemen van de D600 al ca. 1 jaar geleden, kan ik het niet begrijpen/bevatten dat er daarna en desondanks nog zoveel mensen de D600 hebben gekocht en dan gaan klagen wanneer de (bekende) problemen de kop opstaken en "zich genaaid voelen" etc.
Als ik vooraf had geweten dat de oplossing van Nikon voor dit probleem de D610 zou zijn, dan had ik een half jaar geleden de D800 aangeschaft en niet de D600. Overigens ben ik uiterst content met de D800 en zie nu dan ook de meerwaarde van dit toestel nu ik een half jaar met de D600 gewerkt heb (zonder daarmee afbreuk te willen doen aan de kwaliteiten van de D600, los van het stofprobleem dan).