Hierbij zomaar wat plaatjes bij elkaar gezet van dit jaar.
Een willekeurige verzameling van persoonlijke hoogtepunten, niet altijd op basis van de fotokwaliteit, maar ook door de verhalen erachter.
Voor de liefhebbers is er nog meer te zien:
http://www.arjan916.nl/index.php/fotos-race-index
1. Als McLaren liefhebber wilde ik dolgraag het 50-jarig jubilieum bij Goodwood Festival of Speed meemaken.
Het was zonder twijfel mijn persoonlijke topper van het jaar.
En dan niet alleen dit McLaren 'feestje' maar het gehele Festival is een genot voor de petrolheads onder ons.

2. Met hetzelfde motto (McLaren) ben ik naar de Spa 24h geweest voor de Rofgo-collection.
De wagens waren top, maar soms werd het zicht op aangename wijze verstoord.

3. Nog een keer Goodwood, maar dit keer het Revival evenement.
Een happening waarbij je je 60jaar terug in de tijd (zou) wanen.
Met m'n 36jaar kom ik niet in de buurt, maar de oudere bezoekers konden het gevoel beamen.
De kleding van de aanwezigen, de auto's, veel omgevingsmaterialen enzovoort.
Een must voor de liefhebbers van historisch materieel, zowel auto's als motoren en vliegtuigen.
Hier draait Jackie Stewart de baan op in een Lotus voor een demoronde.

4. Testdag van de LeMans 24h race.
Aangezien ik slechts voor de hobby met een camera rondloop en derhalve geen foto/pers ccreditatie heb, trok ik de stoute schoenen aan en heb het ter plekke aanwezige peloton Franse ME-ers gevraagd / gezegd dat ik een enkel plaatje wilde maken, in de gesloten zone, en met geluk.
De trainingssessie verliep onder voortdurend wisselende omstandigheden, dan weer regen, dan weer droog.
Toen ik er aan kwam had het net geplensd maar was het droog geworden.
Dus geen nevel, maar wel een mooie spray achter de auto's aan t einde van t rechte stuk.

5. Opnieuw LeMans 24h, maar nu de race.
Een foto van de zusterauto van de verongelukte Aston op de plek waar het fout ging een paar ronden ervoor.
Dat een auto en autosport niet zonder gevaar is werd dit weekend weer pijnlijk duidelijk.
Het was zeer duidelijk merkbaar langs de baan en het moment dat het vreselijke nieuws bekend werd, kwam er voor even een rare stilte over het anders zo bruisende publiek langs de baan.
Het was voor mij de eerste keer dat er tijdens race waar ik aanwezig ben een dode viel, ik hoop het niet nog een keer mee te maken.

6. Zandvoort Historic Grand Prix.
Een Nederlands topevenement waarbij de deelnemers op zaterdagavond met d'r wagens vanaf het circuit naar het dorpscentrum rijden.
Je kunt op zaterdagavond zomaar een Cooper F1 voor het terras aantreffen.