Culinair

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
yoyo

Bericht door yoyo » zo okt 07 2007 11:40 pm

Met wat lichtpunten had je de tomaatjes misschien wat meer kunnen laten glimmen...

mikemix

Bericht door mikemix » ma okt 08 2007 8:44 am

Ben het met skip eens.
Ik vind dit de mindere.
Heb in het verleden veel food moeten fotograferen (oa voor Conimex).
Ik ging altijd aan de slag met een foodstylist.
Die man was zo goed, dat je hem altijd ruim van tevoren moest boeken.
Wat hij maakte was niet om op te eten (hij gooit er van alles in) maar
wat hij maakte waren plaatjes.
Ik hoefde alleen op het licht en camera te letten.

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » ma okt 08 2007 4:43 pm

Vanuit mijn vakgebied (reclame) weet ik dat er niets moeilijkers is als dit soort fotografie. Als je dus plotseling zo'n foto moet maken met de middelen die je ter beschikking staan, dan doe je dat heel knap... Een opmerking over even een randje wegshoppen is niet reeel: De foto moest gemaakt geprint en ingeleverd worden.
Ik ben hier incognito...

Gabees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Gabees » ma okt 08 2007 5:37 pm

Bedankt voor alle reaktie's.

Het verbaast me dat de foto waar ik zelf zo tevreden mee ben er zoveel "minder positieve" reaktie's op komen. :lol:

Natuurlijk zoveel mensen, zoveel smaken.

En ik vind het ook geen enkel probleem.

Wel vind ik de vergelijking met bladen zoals de Allerhande niet helemaal reëel.
Het is wat Leeuwarden zegt.. het moest ineens en daarbij stond er ook geen professionele kok tot m'n beschikking.

Ik wil even opmerken dat dit geen verdedigingspraatje is, want juist van alle kritieken leer ik weer! Maar omdat ik het schrijf wil ik benadrukken dat ik niet beledigd ben, me niet aan het verdedigen ben maar ook gewoon zeg wat ik er van vind. Om alleen maar te reageren op positieve reakties en niet op de overige vind ik ook niet goed.

Dus vooral door blijven gaan met reageren!!!

paparazzi

Bericht door paparazzi » ma okt 08 2007 5:38 pm

@leeuwarden: tussen de foto maken en printen zit altijd nog de postprocessing (= photoshop) een onafgewerkte foto ga je niet printen

@gabees: vind het zeker 'n verdienstelijke poging en ik weet zelf hoe lastig het is om voedsel smakelijk te fotograferen (vond de tip in dit topic om zo'n groen garneringsblaadje in te smeren met olie dan ook eentje die ik ga onthouden)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”