Heeft er iemand ervaring met een Horusbennu C2240X Carbon statief? Dit statief wat nog geen 0,9kg weegt zou 8kg mogen dragen en gemaakt zijn van carbon...via ebay worden dergelijke statieven voor nog geen 70 euro aangeboden

Aparte redenering! Eigenlijk zeg je dat een statief vooral geschikt is als deze maar genoeg massa heeft. Pak toch echt vaak mijn compacte Gitzo mee, ook als er langere sluitertijden gewenst zijn. Daar heb je immers een statief voor. En als er iemand een pixelbitch is ben ik het wel. Gewicht maakt volgens mij niets uit als het geheel maar stabiel is.Hans Braakhuis schreef:Of dit statief in staat is om trillingen van spiegel en sluiter te onderdrukken, daarvoor heb je een andere maat nodig.
Een eigen gewicht van nog geen kilo, is lekker om mee te nemen. De laatste jaren zie je steeds meer fabrikanten die onder de 1 kilo duiken. Het kan. Zo'n eigen gewicht is veel te licht om trillingen op te vangen. Daar is veel massa voor nodig. Maar met zo'n laag gewicht en een snelle sluitertijd kun je alle kanten op.