Horusbennu Carbon statief

Discussies over statieven
Plaats reactie
2eX_trots
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Horusbennu Carbon statief

Bericht door 2eX_trots » ma nov 25 2013 10:34 pm

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met een Horusbennu C2240X Carbon statief? Dit statief wat nog geen 0,9kg weegt zou 8kg mogen dragen en gemaakt zijn van carbon...via ebay worden dergelijke statieven voor nog geen 70 euro aangeboden :roll:
Still learning.....

BBR
Forumlid
Forumlid

Re: Horusbennu Carbon statief

Bericht door BBR » ma nov 25 2013 10:51 pm

Specs zijn vergelijkbaar met mijn Gitzo 1541T, de prijs daarentegen... Ik zou het gewoon proberen voor die prijs! Als het tegen valt is er altijd nog Marktplaats
Live Life

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » di nov 26 2013 8:01 am

Weer een Gitzo kloon. Geen fabrikant die zelf zijn spullen maakt maar de naam van een handelaar uit Korea. Met Google kom je meer over hun producten te weten. Net als bij de andere klonen, veel tevreden klanten, met hetzelfde kenmerk: het statief is recent aangeschaft. Hier een testverslag van iemand voor wie de HorusBennu C-3540V Carbon & het LX-5 balhoofd de eerste statief is dat hij in het bezit heeft.
http://photography-on-the.net/forum/sho ... ?t=1081696" onclick="window.open(this.href);return false;

Klonen hoeven niet slecht te zijn. Alhoewel prijs en kwaliteit vaak in overeenstemming zijn.

Een draaggewicht van 8 kilo zegt alleen dat het statief in zal zakken als je er 9 kilo boven op zet. Of dit statief in staat is om trillingen van spiegel en sluiter te onderdrukken, daarvoor heb je een andere maat nodig.
Een eigen gewicht van nog geen kilo, is lekker om mee te nemen. De laatste jaren zie je steeds meer fabrikanten die onder de 1 kilo duiken. Het kan. Zo'n eigen gewicht is veel te licht om trillingen op te vangen. Daar is veel massa voor nodig. Maar met zo'n laag gewicht en een snelle sluitertijd kun je alle kanten op.

Heel veel meer info over eigenschappen, vuistregels, kenmerken etc van veel statieven:
http://www.hansbraakhuis.nl/Statieven.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Hans Braakhuis op wo nov 27 2013 8:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.

BBR
Forumlid
Forumlid

Bericht door BBR » di nov 26 2013 8:15 am

Hans Braakhuis schreef:Of dit statief in staat is om trillingen van spiegel en sluiter te onderdrukken, daarvoor heb je een andere maat nodig.
Een eigen gewicht van nog geen kilo, is lekker om mee te nemen. De laatste jaren zie je steeds meer fabrikanten die onder de 1 kilo duiken. Het kan. Zo'n eigen gewicht is veel te licht om trillingen op te vangen. Daar is veel massa voor nodig. Maar met zo'n laag gewicht en een snelle sluitertijd kun je alle kanten op.
Aparte redenering! Eigenlijk zeg je dat een statief vooral geschikt is als deze maar genoeg massa heeft. Pak toch echt vaak mijn compacte Gitzo mee, ook als er langere sluitertijden gewenst zijn. Daar heb je immers een statief voor. En als er iemand een pixelbitch is ben ik het wel. Gewicht maakt volgens mij niets uit als het geheel maar stabiel is.
Live Life

2eX_trots
Forumlid
Forumlid

Bericht door 2eX_trots » di nov 26 2013 10:24 pm

Ik heb een relatief lichte camera (600gr) en ben niet in het bezit van erg lang en zwaar lens materiaal. Meestal een 85mm van nog geen 400 gr en wat filtermateriaal, ik gebruik een Manfrotto 324RC2 joystick balhoofd (bijna 500gr) en die mag al niet meer dan 3.5kg hebben dus die 8 kilo ga ik niet halen. Soms hang ik wel wat gewicht aan het statiefhaakje maar meer dan een paar ons zal dat niet wezen.

Ik wil 'm graag gebruiken op het strand en wil mijn huidige statief van aluminium daar niet aan wagen, verder vind ik mijn huidige statief van ongeveer 2.5kg excl kop te zwaar om mee te zeulen. Ik neem aan dat dat carbon redelijk tegen zout kan :?:
Still learning.....

2eX_trots
Forumlid
Forumlid

Bericht door 2eX_trots » wo mei 07 2014 7:15 am

Erg late update, maar inmiddels heb ik dit carbon statief in bezit en ook diverse keren gebruikt...ik heb er geen spijt van. Het carbon is ontzettend stijf en er vind geen verend effect in de poten plaats ook niet als deze volledig uitgeschoven zijn. Het statief werd geleverd zonder kop, ik gebruikte in eerste instantie mijn joystickkop maar ik heb er inmiddels wel een andere kop bij gekocht van Benro, deze kan mooi pannen en ik was met een zware lens van ruim 1200gr niet geheel tevreden met de joystickkop.

Het statief heeft alleen rubber dopjes onder de poten en niet van die uitdraaibare spikes dat mis ik wel een beetje want dat gebruikte ik altijd met zachte ondergrond. Verder is het statief lekker licht....het nadeel is echter dat je dan eerder gewicht aan het haakje zal willen hangen wanneer het een beetje waait.

Voor die 7 tientjes een absolute aanrader!
Still learning.....

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”