af fijn afstelling
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: af fijn afstelling
Ik ben ooit zelf aan de slag gegaan met mijn D300 maar dat ging niet echt soepel, ik kreeg niet echt een constant resultaat. Uiteindelijk ook bij Chipclean beland en dat is goed bevallen - het verschil was echt duidelijk merkbaar. Dus binnenkort ga ik daar ook maar eens weer een keer langs met de D800.
Idd!Tuihanti schreef: ...
Kapot maken kun je er ook niets mee.

Maar ja, voor sommigen kan het gebruiken van een zelf afgedrukte scherpstellingskaart op een A4-tje, opgeplakt op een stukje schuimkarton, al visioenen oproepen van destructie en ernstige malheur wat zijne Nikon body zal overkomen...

Immers, het is wel een non-approved non-Nikon supplied stukje papier, wee-o-wee, welk onheil ons te wachten staat als je dit zomaar ZELF doet...

-
- Forumlid
Je draaft door.
Het gaat er om dat je de zaak 100% nauwkeurig afstelt. Mijn mening is dat dat met een thuisopstelling niet lukt.
Het gaat er om dat je de zaak 100% nauwkeurig afstelt. Mijn mening is dat dat met een thuisopstelling niet lukt.
Dan ben ik heel benieuwd...waarom zou je met een 'thuisopstelling' geen uitstekende 'AF fine tuning' kunnen uitvoeren? Als je het zorgvuldig/nauwgezet doet kun je imho net zulke goede resultaten bereiken als dat een ander doet. Die hooguit sjiekere spullen heeft om het sneller en efficiënter uit te voeren.
Het enige onheil dat ik zie is dat je nooit meer een ander of de apparatuur de schuld kunt geven als je plaat niet scherp is. 
Dat denk ik dus ook. Het zijn ook hier niet de spullen maar de fotograaf.
Maar goed, als je het zelf niet wilt doen hoeft dat niet natuurlijk.
Chipclean moet ook eten en dat mag ook.
En ja, hij levert goed werk af. Dat is ook zo.
Iedereen mag daar zijn/haar eigen keuze in maken.
En toch doe ik het liever zelf en laat graag anderen zien hoe zij dat ook zelf kunnen gaan doen.

Dat denk ik dus ook. Het zijn ook hier niet de spullen maar de fotograaf.
Maar goed, als je het zelf niet wilt doen hoeft dat niet natuurlijk.
Chipclean moet ook eten en dat mag ook.

En ja, hij levert goed werk af. Dat is ook zo.
Iedereen mag daar zijn/haar eigen keuze in maken.
En toch doe ik het liever zelf en laat graag anderen zien hoe zij dat ook zelf kunnen gaan doen.

- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Ik gebruik al jaren voor AF-tuning een product van LensAlign. Bij zorgvuldig werken krijg je daarmee een prima resultaat. Overigens maakt ook Chipclean blijkbaar gebruik van LensAlign spullen, alleen hebben zij daar een vaste opstelling voor, wat in een privé-omgeving meestal niet mogelijk is.
Jur
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
We maken ons zo afhankelijk van zgn. experts, dat we niet meer geloven dat we ook dingen zelf kunnen.Marten schreef:Je draaft door.