Ton van de Wiel schreef:Volgens mij zit ik hier nu als een volslagen idioot achter mijn computer! De 3-d bril erbij op maar dan zie ik niks. Ik heb namelijk ook een leesbril. Dus, de leesbril over de 3d bril. Snel kijken voordat een van mijn dochters mij ziet want anders moet ik dat nog jaren horen.
Ik kreeg vandaag mijn eerste Nikon clubblad. Onverwacht want ik ben pas per 2014 lid. Mijn dank dus dat ik het blad heb gekregen!
Wat me opviel is dat ik de diepte pas zag bij heel veel licht. De foto's moest ik onder een lamp bekijken. Leuk om 3D te zien, het effect blijft leuk. Net als op mijn 3D TV. Ik ben wel bang dat het leuke foto's zijn door het effect en niet perse door de compositie of het onderwerp. En die beoordeling kan ik bijna niet maken door het 3D effect.
Zeker leuk om eens te zien maar ik denk niet dat het iets is waar ik mij zelf op zou storten.
Hallo Jac. Ja ,dat voor mij ook eerste club-blad viel zeker wel op door de goede kwaliteit drukwerk en papiersoort! het is absoluut geen flutblaadje naar mijn mening. Nu eerst ook de artikelen maar eens uitpluizen. Prachtig!
Over de 3D foto's is ook al heel wat gezegd en nu ook door Jac.
Stereo-compo's staan in dienst van het effect. Als je vlakke schilderijen opneemt ,kan je nooit diepte verwachten en moet het diepte-effect van de schilder z'n werk doen. we vergeten mischien dat er veel effecten in de 2D fotografie gebaseerd zijn om juist diepte te maken.
Bokeh en Silhouettes bijv. Bij film is nog nog meer..
Ook beseffen we misschien niet dat we fotografisch in een keurslijf zitten van de oude regels van de "Fotovakschool" .
En onderwerpen genoeg toch?
Bedankt Jac voor de reactie en vergeet niet om de brillen weer aftezetten na het genieten.
Veel kijkgroeten van Wim