Artis
Mooie foto's. De foto van de gier achter gaas met op de achtergrond die grote gebouwen vind ik het mooist. Met name het contrast; zo'n schitterend dier in die volkomen onnatuurlijke omgeving.Nicole schreef: Ik vind het nog moeilijk om te bepalen hoeveel verschil er tussen de sluitertijd en iso en sluitertijd mag zitten. Zijn daar geen tabellen voor ?
Want op auto pikt hij ook maar 1 punt en niet maakt hij niet het totaal plaatjes scherp zoals ik soms wil.
Wat bedoel je precies met bovenstaande opmerking ? Iso en sluitertijd hebben niet veel te maken met scherpte. Een te langzame sluitertijd kan wel bewegingsonscherpte tot gevolg hebben maar ik heb het idee dat je scherpte diepte bedoelt.

Onderstaande link is dan misschien nuttig om te lezen. In dit artikel kun je ook nog een link vinden naar een DOF calculator. (berekent de scherpte diepte op basis van diafragma en brandpuntafstand.Nicole schreef:ja Rik dat bedoel ik helemaal !
(Als je googled op diafragma krijg nog nog veel meer nuttige info.)
http://www.kampie.info/fotografie/diafragma.htm
succes,
- Franklin
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hoi Nicole,
Prima foto's van die dieren. Ik vind dieren altijd een uitermate goed foto onderwerp. Met name foto 12 vindt ik zeer mooi.
Toevallig nog een foto van mijn favoriete dier gemaakt??? (wolf)
Groetjes,
Franklin.
Prima foto's van die dieren. Ik vind dieren altijd een uitermate goed foto onderwerp. Met name foto 12 vindt ik zeer mooi.
Toevallig nog een foto van mijn favoriete dier gemaakt??? (wolf)
Groetjes,
Franklin.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
Nummer 9 is schitterend, kan wat mij betreft zo aan de muur! Prachtige uitdrukking, genieten zoals alleen katachtigen dat kunnen.
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/