Sorry voor de vele vragen en de weinig informatie.
Ik heb de Nikon D3100

en de objectieven zoals hier boven genoemd zijn: nikkor 55-300 mm en de nikkor 18-55mm en de nikkor 55-200.
Met babyfotografie is het meer echt voor mijzelf en niet voorandere dus gewoon thuis met het licht van buiten bijvoorbeeld maar niet in een studio die heb ik helaas niet (ben net zelf bevallen vandaar en wil natuurlijk de allermooiste fotos maken van mijn kleintje)
Ik had er weinig informatie over maar dacht he dat is mooi meegenomen voor die prijs een macrolens aangezien die altijd zo duur zijn natuurlijk. ik liep hem ook toevallig tegen het lijf toen ik ging kijken naar de nikon 35mm /1.8 af-s en de 50mm.
Maar wat ik hieruit boven begrijp zijn dat dus ook beter opties voor het geen wat ik wil fotograferen.
Voor welke kan ik dan het beste gaan? ik heb gelezen dat het meer objectieve waren voor buitenfotografie dat is ook de rede voor mij geweest om verder te gaan kijken naar die tamron wel een heel groot verschil natuurlijk met de bijvoorbeeld 35mm maar die macro sprak mij gewoon aan.
Misschien kan ik daar beter mee wachten en tegen die tijd alleen een macrolens kopen dat is dan wel wat duurder maar die is het wel waard kwa kwaliteit natuurlijk.