Ik heb wat met fazanten

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do okt 18 2007 9:31 pm

"Haar", Rik, "Haar"!!!
:wink:
Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » do okt 18 2007 9:32 pm

Hier de plaat dat m'n honden voorstonden op die HEN Rik :lol: . Tis geen toppplaat, maar laat zien wat voorstaan nu is.
De 2e hond die je ziet staan "secundeert", wat inhoudt dat ook zij de fazant ruikt (te zien aan haar opgetrokken voorpoot, maar respecteert de autoriteit van de voorste hond. Rechts van mij stond mijn jongste ook, maar dat paste niet op 1 plaat. Dus dat is plaat 2.

Ook heb ik er nog een paar uit de oude doos gehaald. De 3e plaat is van onze oudste teef. Deze plaat is 12 jaar geleden gemaakt met een f601 en ingescand met een baggerscanner. De 4e is vorig jaar genomen, van dezelfde hond als die vooraan staat op de 1e foto (overigens mijn beste werkhond). De laatste is van mijn jongste hond, hij was hier toen 9 maanden. Hij stond toen voor op patrijs.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Irwan
Laatst gewijzigd door Pancarans op do okt 18 2007 9:50 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

geweldig die honden

Bericht door George Fennes » do okt 18 2007 9:37 pm

Fantastisch Irwan,

Volgens mij ben je heel veel met de honden bezig en je hebt ze goed onder appel zo te zien.

Mijn baas had een kortharige Golden Retrever, was nog wel eens ondeugend, maar een schat van een hond met een perfect neusje erop.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » do okt 18 2007 9:48 pm

Ja George klopt, ik wedstrijd met ze, jaag als het kan en loop veel met ze. Tijdens het lopen gaan ze altijd jagen. Dat is hun natuur en dan is het fijn als ze toch luisteren. Ik hou ze natuurlijk altijd in de gaten, want als ze een haas opdoen met z'n vieren en ik grijp niet meteen in, dan gaan ze de wereld uit. Heb ik er één alleen mee dan kan ik ze afremmen, maar met z'n vieren gaat meestal niet. Onze oudste teef heeft het wel gezien, ze is inmiddels dik 13 en jaagt meestal in het begin even mee, maar is snel moe.

Irwan

rik6230

Bericht door rik6230 » do okt 18 2007 9:59 pm

rik6230 schreef:Irwan ik heb niks met fazanten maar dit is wel een hele mooie foto. Zijn kopje is mooi scherp en in zijn vleugel zie je de beweging. Mooi gedaan !
HAAR sorry :oops:

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » do okt 18 2007 10:00 pm

Mwoehahahaha!
Dank je Rik!

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » vr okt 19 2007 5:33 pm

Erg leuk om te zien deze platen , en mooie beesten die honden van je altijd een dankbaar onderwerp voor je fotografie misschien kan je er eens mee naar de Veluwe om die zwijnen op te drijven maar ja dat zal wel weer niet mogen .

Groeten Jan.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » vr okt 19 2007 6:32 pm

mooie plaat irwan

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » vr okt 19 2007 6:40 pm

Ja hoorrrrrr, het staat er op. En hoe, lekker scherp, mooie vleugelactie.

k.hendrik

Bericht door k.hendrik » vr okt 19 2007 7:07 pm

Mooie foto nr. 3 tussen de bieten,
ik heb ook wat met fazanten; vooral met een bruin korstje en de pootjes omhoog.
m'n jagersman in de Gemeente Slochteren zorgt zo rond deze tijd voor eenden, hazen en soms een fazant. De monocultuur op het land is de boosdoener voor de fazanten & patrijzen; zij zien graag wat afwisseling in hun milieu.
Graag had ik het jachtinstinct van onze Fauves willen ontwikkelen maar je moet dan wel over heel veel vrije tijd beschikken.
veel plezier met de honden
vrgr

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » vr okt 19 2007 11:09 pm

Mooie foto !! Ik ben gek op wild foto,s... Ik hoop nog eens een ree te schieten maar dan met mijn camera.
Wat zijn het toch mooie honden die Visla,s.
NAS Buikpijn

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”