Met de normale OpenWRT versie was het gewoon mogelijk de router voor andere zaken in te zetten, zoals aangegeven eerder in de draad in dit bericht ergens halverwege:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 30#p697730" onclick="window.open(this.href);return false;
Het enige verschil wat ik nu kan ontdekken is, dat deze speciaal aangepaste versie voor DslrDashboard alleen de specifieke instellingen standaard herbergt om direct aan de gang te gaan met een WiFi connectie met de camera. Waarschijnlijk ingegeven omdat veel gebruikers moeite hebben de juiste instellingen te maken.
Zelf heb ik deze versie toch weer opnieuw naar eigen wensen anders ingesteld. Te weten andere host-naam, ander SSID-naam, andere interface, ander gateway netwerk-adres, encryptie voor WiFi, aanvulling wachtwoorden, en ander WiFi-kanaal om minder storingen te hebben bij het drukke WiFi-verkeer hier in mijn buurt.
Het lijkt mij dat alle andere functies daarom ook gewoon werken.
Heb het net even geprobeerd door de
TP-Link router met een netwerkkabel even op een uitgang te zetten van een switch hier. Op mijn Android telefoon het WiFi netwerk gekozen van de
TP-Link router . Ik kan op mijn telefoon nu gewoon internetten naar websites en pagina's die eerder absoluut niet in de cache stonden. Met het 3-weg knopje werkt het zowel in
3G/4G stand als
AP-stand (router aan en uitgezet en opnieuw connectie gemaakt met het mobieltje). De eerder opgegeven middelste stand werkt dan niet. Dus mogelijk in mijn vorige bericht me daarin vergist met welke stand correct is??
Een van de aanvullende settings die standaard zijn ingevuld bij de aangepaste
OpenWRT (versie 12) door de programmeur van DslrDashboard tegenover de standaard OpenWRT versie van Open WRT zelf is het onderstaande scherm:
De twee extra ingevulde regels betreffen
"IPv4 gateway" en
"IPv4 broadcast"
Standaard waren die eerder
niet ingevuld (leeg).
En in mijn geval dus veranderd naar IP:
192.168.0.1
Waar eerder standaard een IP staat van:
192.168.1.1
(en de aanvullende waarden bij de andere regels), omdat ik reeds zelf het andere gateway adres gebruik voor een switch.