Ervaringen met DSLR Dashboard i.c.m. TP-LINK TL-MR3040?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Ervaringen met DSLR Dashboard i.c.m. TP-LINK TL-MR3040?

Bericht door Léon Obers » di feb 18 2014 12:29 pm

yzf1kr schreef:Heb je dat gemeld? Meestal is hij erg snel met aanpassen.
Zowel gemeld bij de DslrDashboard support webpagina (bij de sectie van "issues"), als wat uitgebreider bij forum.lrtimelapse.com
De reset heeft overigens ook plaats als je gewoon de power uit zet, en daarna weer aan.

Jammer, want deze versie DslrDashboard liep wel het meest soepeltjes.

Inmiddels is er ook een officiële "niet testversie" update te vinden bij Google Play naar versie 0.30.31
Die heeft echter helemaal geen connectie meer via WiFi met de camera.
Een andere gebruiker had dat reeds opgemerkt en gemeld (na een automatische update naar die versie).
Heb bij zijn gemelde ervaring, welke overeenkomt met die van mij, erbij gezet.

Ik denk dat er nu te slordig wordt gewerkt en te snel updates officieel online worden gezet, die niet voldoende zijn uitgetest.
Dit schaadt de betrouwbaarheid, jammer.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » wo feb 19 2014 2:36 am

yzf1kr schreef:Heb je dat gemeld? Meestal is hij erg snel met aanpassen.
Hij is inderdaad snel.
Er is een bericht op mijn reactie gekomen en de fouten zijn inmiddels hersteld. Het werkt nu foutloos.

De nu jongste download voor OpenWRT versie 12 als aanpassing. (De vorige was versie 11):
https://drive.google.com/folderview?id= ... 0FtLTJxR1E" onclick="window.open(this.href);return false;

En er is inmiddels daarbij nu dus ook een nieuwe officiële versie DslrDasboard ----> versie 0.30.33
https://play.google.com/store/apps/deta ... oard&hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
(Kijk onder het kopje "Wat is er nieuw?" )

Tevens te downloaden: https://drive.google.com/folderview?id= ... 0FtLTJxR1E" onclick="window.open(this.href);return false;

Met als opmerking dat je de losse applicatie "Open CV Manager" daarbij dus nu niet meer nodig hebt.
(De betreffende onderdelen daarvan zitten "ingebouwd" in DslrDashboard).

Het werkt merkbaar soepeler met een betere respons op ingegeven acties tegenover de oudere versie 0.30.30
(LiveView, maken van opnamen).

MauritsD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door MauritsD » wo feb 19 2014 3:03 pm

Léon Obers schreef:De nu jongste download voor OpenWRT versie 12 als aanpassing. (De vorige was versie 11):
https://drive.google.com/folderview?id= ... 0FtLTJxR1E" onclick="window.open(this.href);return false;
Leon, dank voor je update met deze nieuwe release.
Weet jij of er nog ergens meer info over de openwrt versie van v12 te vinden is, ik kan niks vinden over eventuele verschillen in openwrt of dat dit enkel een nieuwere ddserver is?
(ik hoop nog steeds op een combi met een openwrt-versie die ook de 3 verschillende modi met het schakelaartje op de mr3040 v2 ondersteund omdat ik m voor meer dan alleen DSLR Dashboard gebruik)
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » wo feb 19 2014 3:44 pm

Met de normale OpenWRT versie was het gewoon mogelijk de router voor andere zaken in te zetten, zoals aangegeven eerder in de draad in dit bericht ergens halverwege: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 30#p697730" onclick="window.open(this.href);return false;

Het enige verschil wat ik nu kan ontdekken is, dat deze speciaal aangepaste versie voor DslrDashboard alleen de specifieke instellingen standaard herbergt om direct aan de gang te gaan met een WiFi connectie met de camera. Waarschijnlijk ingegeven omdat veel gebruikers moeite hebben de juiste instellingen te maken.

Zelf heb ik deze versie toch weer opnieuw naar eigen wensen anders ingesteld. Te weten andere host-naam, ander SSID-naam, andere interface, ander gateway netwerk-adres, encryptie voor WiFi, aanvulling wachtwoorden, en ander WiFi-kanaal om minder storingen te hebben bij het drukke WiFi-verkeer hier in mijn buurt.

Het lijkt mij dat alle andere functies daarom ook gewoon werken.
Heb het net even geprobeerd door de TP-Link router met een netwerkkabel even op een uitgang te zetten van een switch hier. Op mijn Android telefoon het WiFi netwerk gekozen van de TP-Link router . Ik kan op mijn telefoon nu gewoon internetten naar websites en pagina's die eerder absoluut niet in de cache stonden. Met het 3-weg knopje werkt het zowel in 3G/4G stand als AP-stand (router aan en uitgezet en opnieuw connectie gemaakt met het mobieltje). De eerder opgegeven middelste stand werkt dan niet. Dus mogelijk in mijn vorige bericht me daarin vergist met welke stand correct is??

Een van de aanvullende settings die standaard zijn ingevuld bij de aangepaste OpenWRT (versie 12) door de programmeur van DslrDashboard tegenover de standaard OpenWRT versie van Open WRT zelf is het onderstaande scherm:

De twee extra ingevulde regels betreffen "IPv4 gateway" en "IPv4 broadcast"
Standaard waren die eerder niet ingevuld (leeg).

En in mijn geval dus veranderd naar IP: 192.168.0.1
Waar eerder standaard een IP staat van: 192.168.1.1
(en de aanvullende waarden bij de andere regels), omdat ik reeds zelf het andere gateway adres gebruik voor een switch.

Afbeelding

MauritsD
Clublid
Clublid

Bericht door MauritsD » wo feb 19 2014 8:12 pm

Leon, bedankt voor je antwoord.

Ik gebruik de router inderdaad ook gewoon als router. Werkt ook allemaal prima.
Alleen jammer dat je met OpenWRT niet standaard verschillende netwerk-profielen onder de 3-standen switch kan configureren.
Ik zou willen kunnen kiezen tussen bridge en nat en voor usb ook een usbstick als share kunnen aansluiten.
Hopelijk komen daar nog leuke scripts voor op het openwrt-forum.

De wijzigingen die jij zelf aan dhcp/wlan maakt, doe ik inderdaad ook :)
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » do feb 20 2014 11:46 am

Met het gebruik van de specifieke MAC-adressen van de gebruikte WiFi apparaten zou je standaard toch heel veel moeten kunnen instellen en filteren voor het verschillend gebruik waar je een router voor wilt inzetten. Misschien vind je daar wat mogelijkheden in "om te sturen" (een route uit te stippelen).

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » do feb 20 2014 1:48 pm

Met de nieuwe versie VO.30.33 van DSLR Dashboard is de stabiliteit van de verbinding met mijn WU-1B sterk verbeterd.
Zozeer dat ik in android de functie voor automatisch zoeken naar het meest stabiele netwerk niet meer hoef uit te schakelen.

staal571
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door staal571 » do feb 20 2014 3:46 pm

Bedoel je hiermee, dat als je op je standaard huis wifi netwerk zit en je start DSLR Dashboard dat hij uit zich zelf de Nikon WU-1B vindt en gebruikt?

Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » do feb 20 2014 4:17 pm

Nee. Ik bedoel dat als ik op het WU-1b net zit, dat mijn mobieltje dan niet meer automatisch omschakelt naar het huisnet.
Ook niet als automatisch zoeken in de WIFI instellingen van android aanstaat. Bij de vorige versie van DSLR Dasboard moest ik deze optie steeds uitzetten. Anders kreeg ik vaak de melding van DSLR Dashboard dat de verbinding verbroken was.

Gr Piet

MarcvanZuylen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door MarcvanZuylen » vr feb 21 2014 8:19 am

Ik krijg het niet meer voor elkaar om 'm te gebruiken. Nadat ik de app DSLR-dashboard had gedownload op mijn tablet werkte het 100%. Nou wou ik het gisteren weer gaan gebruiken, en nu werkt het niet meer. Op het moment dat ik de TPLink aansluit om mijn D800 ziet de tablet het netwerk wel, maar ik krijg geen beeld op mijn tablet. Ook als ik een foto maakt verschijnt deze niet meer op het scherm van de tablet. Het enige wat ik te zien krijg is een zwart scherm met daarin rechtsonder de 4 icoontjes (Landschap met prullenbak, landschap, instellingen en uitschakelen).

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » vr feb 21 2014 8:36 am

Mogelijk is er wat mis gegaan met de automatische update van google. Updaten gebeurd regelmatig en onopgemerkt.
Probeer eens met verwijderen en opnieuw installeren.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » vr feb 21 2014 9:39 am

Houdt er wel rekening mee dat de laatste update van DSLR Dashboard feitelijk is afgestemd op de aanpassingen in de laatste OpenWRT firmware update voor de TP-Link router. (Staat ook bij Google Play vermeld). Voor alle zekerheid die laatste firmware update er opnieuw opzetten.
Verder heb je de losse app "Open CV Manager" niet meer nodig. De functies die nodig zijn, zitten bijgesloten in de laatste versie van DSLR Dashboard 0.30.33
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » vr feb 21 2014 1:09 pm

Ik zelf gebruik een WU-1B voor de verbinding. Een lid van het fotoclubje vraagt mij om te helpen met de installatie van een TP-Link3040 router.
Voor mij is de handleiding op een punt echter niet duidelijk.
Installeren jullie de squashfs-factory.bin of de squashfs-sysupgrade.bin ?
Of moet ik beiden installeren?
Alvast bedankt voor de moeite.

Gr Piet

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » vr feb 21 2014 1:23 pm

De eerste keer gebruik je de "factory".

De update is voor wanneer je al een versie van DD-WRT er op hebt staan en wil updaten.

MarcvanZuylen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door MarcvanZuylen » vr feb 21 2014 5:19 pm

Ik heb de app uit de PlayStore opnieuw geinstalleerd, maar nog niet het gewenste resultaat.

TP-Link aangesloten op de camera en aangezet (op de stand AP). Camera aangezet. Tablet ziet dan het netwerk met de signaalsterkte "Zeer Goed". Van de 4 groene lampjes op de TPLink brandt het eerste, het tweede en het vierde lampje.

DSLR op de tablet opgestart, maar krijg alleen het zwarte scherm met rechts onderin de 4 iconen.

Bovenin staat: "Connected DSLR" (maar geen Nikon D800).

Bij USB staat: Search for USB camera"

Bij Netwerk heb ik de knop 'Start server' ingedrukt en dan verschijnt onderin het beeld de tekst: 'Server listening on: 192.168.1.157 : 4757' (De knop wijzigt overigens na het indrukken niet in "Stop server"

Bij de instellingen aangevinkt:

-Keep screen always on
-Use internal image viewer

-Live view at startup

-Review JPG image after capture

Alle andere opties staan niet aangevinkt.

Network Settings:
Network Server IP address: 192.168.1.1
Network Server port: 4757

(Ter info, begin van deze week werkte het wel)

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”