Tja, misschien ook wel met Sony of met PentaxJester schreef:maar bij Canon werkt het in ieder geval wel...

Maar we zitten hier op een Nikon forum met typische mogelijkheden of onmogelijkheden met de Nikon apparatuur.

Tja, misschien ook wel met Sony of met PentaxJester schreef:maar bij Canon werkt het in ieder geval wel...
Alle Nikon camera's met een "dubbele" functie voor overbrengen van de diafragmawaarde naar de camera heeft een instelling in het persoonlijke menu om de diafragmaring te kunnen gebruiken, inplaats van het instelwieltje op de camera.LindaLou schreef:Filmen kan inderdaad niet met de D40, maar een nieuwe body is over een tijd niet ondenkbaar. Voor mij een extra reden om een lens met (werkende) diafragma-ring aan te schaffen.
Een dedicated diafragmaring op een objectief zul je op moderne objectieven niet meer aantreffen.LindaLou schreef:wow, wat een reacties, bedankt!
ik reageer even kort op een paar zaken die genoemd zijn: een andere body (D90 of D7000 ipv D40), zodat je gebruik kunt maken de draaischijf onder de sluiterknop.. welnu dat heeft de D40 ook (aan de achterzijde), maar ik vind die knop ronduit vervelend: je moet tamelijk hard duwen en dan schieten de waardes te hard langs (of is die schijf significant verbeterd bij de nieuwere body's?). Een ring op de lens vind ik iig prettiger.